دادستان شهرستان اشکذر بمناسبت فرا رسیدن سال تحصیلی جدید و در راستای پیگیری گزارشات و مطالبات مردمی و همچنین نظارت بر نحوه ثبت نام و اخذ شهریه دانش آموزان از تعدادی مدارس اشکذر بازدید کرد.
کد خبر: ۱۳۳۹۰۷۶

به گزارش خبر نگار جام جم آنلاین یزد ، محمد جواد زارع بیدکی در این بازدید اظهار داشت: طبق اصول مندرج در قانون اساسی، آموزش در مدارس دولتی رایگان بوده و دریافت هرگونه وجهی بابت ثبت نام  بصورت اجباری غیرقانونی و ممنوع می باشد و مدیران مدارس فقط موظف به دریافت هزینه کتاب و حق بیمه هستند.

وی پس از ارزیابی وضعیت موجود در خصوص اخذ شهریه و کمک هزینه از دانش آموزان تصریح کرد: مدیران مدارس فقط می توانند از حوزه های دیگری در قالب خودیاری و گرفتن کمک از خیران، بخشی از هزینه های مالی خود را تامین کنند.

زارع بیدکی ضمن تأکید به آموزش و پرورش جهت اعلام به مدارس دولتی به منظور عدم اخذ شهریه از دانش آموزان، افزود: چنانچه در این مورد تخطی صورت گیرد برخورد قاطع و قانونی با این امر صورت خواهد گرفت.

شایان ذکر است با بازدید میدانی صورت گرفته، با مدیر آموزش و پرورش این حوزه قضایی تماس حاصل و تاکید بر بررسی گزارش برخی مدارس دولتی که اقدام به اخذ شهریه کرده بودند انجام گرفت.

 

 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها