CR7 پردرآمدترین فوتبالیست جهان

رقابت رونالدو و مسی دوباره جان گرفت

براساس اعلام نشریه فوربس، «کریستیانو رونالدو» با عبور از «لیونل مسی»، به پردرآمدترین بازیکن فوتبال جهان بدل شد.
کد خبر: ۱۳۳۹۰۱۱

به گزارش جام جم آنلاین، مطابق گزارش شرکت فنتیکس (شرکت خرده فروشی لوازم و تجهیزات ورزشی) بازگشت احساسی رونالدو به باشگاه منچستریونایتد باعث شد تا پیراهن CR۷ به پرفروش‌ترین پیراهن تاریخ بدل شود؛ این انتقال همچنین وی را به پردرآمدترین فوتبالیست جهان بدل کرد.

رونالدو در جریان فصل ۲۰۲۱-۲۰۲۲ حدود ۱۰۷ میلیون یورو درآمد خالص خواهد داشت که دستمزد سالانه حدود ۶۰ میلیون یورو و همچنین بیش از ۴۰ میلیون یورو از قِبَلِ قراردادهای اسپانسرینگ و همکاری تبلیغاتی و تجاری با برندهایی همچون نایک، هربالایف و CR۷ را شامل می‌شود.

لبرون جیمز در جمع صدرنشینان فهرست

تنها یک ورزشکار در سطح جهان از قِبَلِ درآمد تجاری و تبلیغاتی بالاتر از رونالدو هست؛ «راجر فدرر» اسطوره تنیس (حدود ۷۷ میلیون یورو)، «لبرون جیمز» ستاره بسکتبال (۵۵.۵ میلیون یورو) و «تایگر وودز» گلف‌باز حرفه‌ای (۵۱ میلیون یورو) هر سه درآمد تبلیغاتی بیشتری نسبت به رونالدو دارند.

لیونل مسی

رونالدو با تازه‌ترین جزئیات درآمدی خود، گوی سبقت را از مسی ربوده است؛ مرد آرژانتینی بدنبال انتقال پرسروصدا به پاری‌سن‌ژرمن از بارسلونا، حدود ۹۴ میلیون یورو درآمد خالص دارد؛ دستمزد وی ۶۴ میلیون یورو است اما درآمد تبلیغاتی کمتری نسبت به رونالدو دارد. مسی با شرکت‌هایی همچون آدیداس و پپسی قرارداد تبلیغاتی و اسپانسرینگ دارد.

کیلین امباپه

در این فهرست، ۲ بازیکن بعدی که جزو پردرآمدترین فوتبالیست‌ها هستند نیز در پی‌اس‌جی عضویت دارند؛ «نیمار» حدود ۸۱ میلیون یورو درآمد داشته و این درحالی است که از حیث دستمزد، با مسی برابر است. در رتبه چهارم کیلین امباپه قرار دارد.

مرد فرانسوی حدود ۳۷ میلیون یورو درآمد دارد؛ دستمزد وی به همراه باشگاه لیگ یک فرانسه، ۲۴ میلیون یورو است.

«محمد صلاح» مهاجم مصری باشگاه لیورپول جمع پنج بازیکن نخست فهرست را با ۳۵ میلیون یورو درآمد تکمیل می‌کند؛ «آندریس اینسیتا» نیز در جمع ۱۰ نفر نخست قرار داشته و تنها بازیکن شاغل در تیمی غیراروپایی است.

اینیستا در ویسل کوبه ژاپن حدود ۳۵ میلیون یورو درآمد داشته و این رقم با درآمد «روبرت لواندوفسکی» در بایرن مونیخ برابر است.

پل پوگبا که همچون هموطنش یعنی امباپه آخرین سال قرارداد با یونایتد را سپری می‌کند؛ سالانه ۲۹ میلیون یورو درآمد دارد.

فهرست ۱۰ بازیکن پردرآمد سال با ۲ بازیکن رئال مادرید کامل می شود؛ گرت بیل و ادن هازارد به ترتیب با ۲۷.۳ و ۲۴.۷ میلیون یورو.

منبع: ایرنا

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها