رئیس جمهور عراق و همتای آمریکایی او در جریان دیداری در نیویورک درباره تقویت همکاری‌های دو کشور، انتخابات پارلمانی اکتبر و مبارزه با تروریسم رو گفتگو کرد.
کد خبر: ۱۳۳۸۸۴۴
به گزارش جام جم آنلاین به نقل از ایسنا، برهم صالح، رئیس جمهور عراق روز سه شنبه با جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا در نیویورک دیدار و گفتگو کرد.

وی در این دیدار تاکید کرد که عراق مشتاق ایجاد روابط نزدیک با ایالات متحده در زمینه‌های سیاسی، امنیتی، زیست محیطی، اقتصادی و فرهنگی بر اساس منافع مشترک و در چارچوب توافق راهبردی بین دو کشور است.

رئیس جمهور عراق همچنین در این دیدار در حاشیه مجمع عمومی سازمان ملل گفت: "عراق سیاستی متعادل دارد که از راه حل‌های دیپلماتیک و راه‌های کاهش بحران و تنش‌ها و نقش محوری عراق در برقراری امنیت و صلح در منطقه و مواجهه با چالش‌های زیست محیطی و عوامل تغییرات آب و هوایی، بیابان زایی و حفاظت از محیط زیست حمایت می‌کند.

بایدن نیز به نوبه خود از پیشرفت عراق در دستیابی به ثبات و تلاش‌های آن برای کاهش تنش‌های منطقه‌ای قدردانی کرد.

وی بر حمایت واشنگتن از امنیت عراق، تضمین حاکمیت آن، مبارزه با تروریسم و ​​تقویت اقتصاد این کشور و ادامه کار مشترک و هماهنگی در زمینه گفتگوی راهبردی در زمینه‌های مختلف به نحوی که به نفع دو کشور و مردمش باشد، تاکید کرد.

در این دیدار، روابط دوجانبه بین دو کشور و راه‌های تقویت آن‌ها در زمینه‌های مختلف در زمینه گفتگوی راهبردی بین دو کشور و مطابق با منافع مشترک، و حمایت از برگزاری عادلانه انتخابات مورد بحث قرار گرفت.

همچنین بر اهمیت ادامه کار برای مبارزه با تروریسم و ​​ریشه کن کردن آن در سراسر منطقه تاکید شد.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها