وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان اینکه هم اکنون از گوشی تلفن همراه ایرانی استفاده می‌کند، گفت: گوشی داخلی با کیفیت قابل تولید است.
کد خبر: ۱۳۳۸۶۹۸
به گزارش جام جم آنلاین به نقل از خبرگزاری صدا و سیما؛ عیسی زارع‌پور، وزیر ارتباطات دولت سیزدهم گفت: گوشی‌های همراه داخلی توان رقابت با همتایان خارجی خود را دارد و البته سالانه حدود ۱۰ تا ۱۵ میلیون گوشی همراه وارد ایران می‌شود که حدود ۳ تا ۵ میلیارد دلار ارزبری دارد.

وی گفت: ظرفیت‌های خوبی برای تولید گوشی تلفن همراه در کشور وجود دارد، اما باید بازار آن در کشور شکل گیرد و مردم هم اطمینان کنند، چون در ساخت آن از ظرفیت جوانان استفاده می‌شود، موجب اشتغال‌زایی خواهد شد، در مردم و جامعه خودباوری ایجاد می‌کند و در مقایسه با گوشی‌های خارجی ارزان‌تر است.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان اینکه تولید گوشی‌های همراه متنوع به برنامه‌ریزی منجسم، عزم عمومی و باور ملی نیاز دارد، افزود: تلاش می‌کنیم بخش قابل توجهی از نیاز کشور به گوشی همراه با تولید بومی تامین شود، اما مردم نیز باید همراهی کنند، زیرا حتی اگر محصول‌های باکیفیت نیز تولید شود، اما مردم همراهی نکنند، اتفاق مثبتی نمی‌افتد.

 زارع‌پور گفت: گوشی‌های همراه داخلی توان رقابت با همتایان خارجی را دارد و حتی سرمایه‌گذارانی ایرانی که اکنون در عرصه تولید در سایر کشور‌ها فعال هستند، آمادگی دارند ظرفیت خود را برای تولید گوشی همراه در ایران به کار بگیرند.

وی با بیان اینکه تولید انواع گوشی‌های همراه با کیفیت، شدنی است و باید باور ملی هم شکل بگیرد و مردم نیز صبر کنند، افزود: گاهی ممکن است برخی گوشی‌ها یکی از توانایی‌های گوشی‌های خارجی را نداشته باشد، طبیعی است ابتدای کار تولید است و باید مردم همراهی کنند تا روزی که صادرکننده گوشی همراه نیز بشویم.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها