معاون اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان و فرمانده پایگاه مقاومت بسیج شهید رجایی، فعالیت‌های پشتیبانی سازمان بنادر و دریانوردی در دوران دفاع مقدس را مهم و مثال زدنی دانست.
معاون اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان و فرمانده پایگاه مقاومت بسیج شهید رجایی، فعالیت‌های پشتیبانی سازمان بنادر و دریانوردی در دوران دفاع مقدس را مهم و مثال زدنی دانست.
کد خبر: ۱۳۳۸۶۶۵

 به گزارش جام جم آنلاین هرمزگان،معاون اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان و فرمانده پایگاه مقاومت بسیج شهید رجایی، فعالیت‌های پشتیبانی سازمان بنادر و دریانوردی در دوران دفاع مقدس را مهم و مثال زدنی دانست.                        
به گزارش روابط عمومی اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان، "محمود صابری" در تشریح برنامه‌های این اداره کل درهفته دفاع مقدس، اظهارداشت: خلیج‌فارس، همیشه صحنه مجاهدات راد مردانی بوده که بانثار جان خود از کیان این سرزمین پاسداری نموده ،اما تجلی صلابت، ایستادگی و سلحشوری همه ارگانهای نظامی و غیر نظامی ایران را در این پهنه آبی در هشت سال دفاع مقدس آن هنگام که نیروهای فرا منطقه‌ای به خلیج فارس وارد شده می توان نظاره کرد .

وی ادامه داد: در این دوران بیش از ۸۰ فروند یگان شناور از جمله ناوهای هواپیمابر، هلیکوپتربر، رزم ناو و ناوشکن در برابر نیروی دریایی جمهوری اسلامی ایران صف‌آرایی کردند.

فرمانده پایگاه مقاومت بسیج شهید رجایی بیان داشت: دفاع مقدس نماد استقامت و سمبل پیروزی و از پیچیده‌ترین عرصه‌های استقامت درجهان به شمار می‌آمده چرا که این جنگ میان دو کشور نبود، بلکه جنگ ابر قدرت‌های دنیا در برابر ایران بود.

صابری همچنین به نقش سازمان بنادر و دریانوردی ( سازمان بنادر و کشتیرانی وقت ) نیز اشاره کرد و بیان داشت: در زمان حمله رژیم بعث صدام، سازمان بنادر و دریانوردی در راستای جلوگیری از توقف چرخه تامین مایحتاج کشور برنامه‌هایی از جمله آماده‌سازی بنادر جایگزین در استان‌های بوشهر و هرمزگان و همچنین ساخت بندر شهید رجایی به منظور پشتیبانی از شناورها را مدنظر قرار داد.

به گفته وی، چندین فروند یدک کش و راهنمابر در پهنه‌های آبی استان‌های جنوبی مورد اصابت موشک دشمن قرار گرفت که حدود ۹۰تن از همکاران سازمانی به درجه رفیع شهادت نائل آمدند.

این مسوول در ادامه درتشریح برنامه‌های حوزه بنادر و دریانوری هرمزگان در هفته دفاع مقدس امسال به برپایی نمایشگاه عکس  با محوریت گرامی‌داشت دفاع مقدس، عطرافشانی گلزار شهدای گمنام(پیکر دو شهید ۱۸ و ۲۰ ساله که از مناطق عملیاتی فکه مربوط به عملیات والفجر مقدماتی و شرق دجله درعملیات بدر)، مراسم تجلیل از کارکنان بسیجی شاغل در این  حوزه اقتصادی با حضور مسوولان استانی، دیدار با خانواده معزز شهدای حوزه دریایی و بندری و برگزاری مسابقات فرهنگی و جمع آوری کمک های مومنانه اشاره کرد. 

اداره کل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان در دوران دفاع مقدس ۱۵ شهید را تقدیم کشور کرده است.


یادآور می شود، در تقویم رسمی ایران، ۳۱ شهریورماه به عنوان سالروز شروع جنگ تحمیلی از سوی رژیم بعث عراق علیه ملت و حکومت جمهوری اسلامی، به عنوان آغاز هفته دفاع مقدس نامگذاری شده است که رویدادهای مربوط به این مناسبت تا روز۶ مهر به مدت یک هفته، گرامی داشته می‌شود.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها