رئیس‌جمهور برزیل و هیأت همراهش که برای شرکت در مجمع عمومی سازمان ملل به نیویورک سفر کرده‌اند، مجبور شدند به دلیل واکسن نزدن در خیابان پیتزا بخورند.
کد خبر: ۱۳۳۸۶۴۹

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از خبرگزاری فارس، «ژائیر بولسونارو» رئیس‌جمهور برزیل که برای شرکت در مجمع عمومی سازمان ملل به نیویورک سفر کرده، مجبور شد اولین وعده غذایی در آمریکا را به دلیل وجود محدودیت‌های کرونایی این شهر که بر اساس آن افراد غیرواکسینه نمی‌توانند داخل رستوران‌ها و غذاخوری‌ها حضور یابند، در خیابان بخورد.

تصاویر پیتزا خوردن بولسونارو در کنار وزرایش را «ژیلسون ماچادو» وزیر گردشگری بزریل در فضای مجازی منتشر کرد که در آن وزیر بهداشت برزیل هم حضور دارد.
 
رئیس جمهور برزیل را در نیویورک به رستوران راه ندادند+عکس
 

بولسونارو دیروز (دوشنبه) با «بوریس جانسون» نخست‌وزیر انگلیس ملاقات کرد و در این دیدار جانسون به بولسونارو گفت که دوبار واکسن زده است؛ بولسونارو در واکنش خندید و در حالی که به خودش اشاره می‌کرد، گفت که این کار را نکرده است.

به گزارش روزنامه «دیلی میل»، یکی از اعضای هیأت دولت برزیل که یک هفته قبل از رئیس‌جمهور این کشور وارد شهر نیویورک شد، از آن زمان تست کرونای وی مثبت بوده و در هتلی در نیویورک در قرنطینه قرار دارد.

همچنین بر اساس این گزارش، بولسونارو و وزیرانش که همه بدون ماسک بودند، مجبور شدند از درب پشتی هتل خود در شهر نیویورک به صورت مخفیانه وارد شوند، زیرا گروهی از معترضان با پلاکارد‌هایی به حضور او در این شهر اعتراض کردند.

بولسونارو یک ضد واکسن سرسخت بوده و درباره اثربخشی واکسن‌های کرونا تردید دارد. او پیشتر ادعا کرده بود که کرونا چیزی جز یک آنفولانزای کوچک نیست و سابقه ورزشی او را از بدترین علائم محافظت می‌کند.

بولسونارو رئیس‌جمهور راست افراطی که به دلیل رفتار‌ها و مواضعش به ترامپ برزیل مشهور است، قرار است در گردهمایی مجمع عمومی در بزرگترین شهر ایالات متحده با محدودکننده‌ترین دستورالعمل‌های کرونا، از جمله الزامات اثبات واکسینه بودن برای حضور در همه مکان‌های سرپوشیده از جمله مراکز گردهمایی، سخنرانی کند.

کاخ سفید ابراز نگرانی کرده که نشست مجمع عمومی سازمان ملل می‌تواند به یک رویداد شیوع کرونا تبدیل شود.

«عبدالله شهید» رئیس مجمع عمومی سازمان ملل متحد پیشتر نامه‌ای را منتشر کرد که در آن آمده بود هیأت‌هایی که برای شرکت در نشست در سالن مجمع عمومی حاضر می‌شوند باید مطابق با الزامات مقامات شهر نیویورک گواهی واکسیناسیون را ارائه دهند که این شرط بعداً لغو شد.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها