خواسته های زندگی روزمره اغلب مانع از انجام تمرینات بدنی کافی در افراد می شود اما طبق یک مطالعه جدید، 5 دقیقه تمرین تنفسی، 6 روز در هفته، برای کاهش فشار خون و بهبود سلامت قلب طول می کشد.
کد خبر: ۱۳۳۸۵۴۳

به گزارش جام جم آنلاین، بنابر مطالعات انجام شده تمرینات قدرتی عضلانی تنفسی با مقاومت بالا (IMST) با نام «تمرینات قدرتی برای عضلات تنفسی شما» ممکن است به جلوگیری از خطر حمله قلبی کمک کند.

دستگاه «IMST» برای اولین بار حدود ۴۰ سال پیش برای کمک به افراد مبتلا به بیماری های شدید تنفسی ساخته شده است، شامل استنشاق از طریق دستگاه دستی است که مقاومت ایجاد می کند. این مطالعه نشان داد که می توان به همان اندازه حتی بیشتر از آن ورزش هوازی به سلامت قلب کمک کند.

بسیاری از استراتژی های سبک زندگی وجود دارد که ما می دانیم می توانند به افراد در حفظ سلامت قلب و عروق با افزایش سن کمک کنند اما واقعیت این است که آنها وقت و تلاش زیادی می گیرند و دسترسی به آنها برای استفاده هزینه بر و دشوار است.IMST در حالی که تلویزیون تماشا می کنید در پنج دقیقه در خانه خود شما انجام می شود.

در حدود 65 درصد از بزرگسالان بالای 50 سال فشار خون بالا دارند که این امر حمله قلبی و مغزی را بیشتر می‌کند اما کمتر از 40٪ از دستورالعمل های توصیه شده ورزش هوازی از کنترل مرکز بهداشت و پیشگیری برخوردار هستند.

شرکت کنندگان در این مطالعه 36 بزرگسال 50 تا 79 ساله ، همه با فشار خون بالا را شامل می شوند. به نیمی از آنها به مدت 5 دقیقه و 6 روز در هفته IMST با مقاومت بالا داده شد. نیمی دیگر از برنامه دارونما با مقاومت کم برخوردار بودند.

پس از 6 هفته، گروه درمان فشار خون سیستولیک خود را که بالاترین عدد بود مشاهده کرد که به طور متوسط 9 واحد کاهش یافت.

محققان دریافتند که این کاهش با اثرات داروی فشار خون قابل مقایسه است و بیش از اثر پیاده روی 30 دقیقه در روز ، 5 روز در هفته است.

نویسندگان این مطالعه همچنین بهبود 45 درصدی در عملکرد اندوتلیال عروقی را مشاهده کردند این که چقدر عروق می توانند گسترش پیدا کنند. علاوه بر این، التهاب و استرس اکسیداتیو که عوامل خطر حمله قلبی هستند، کاملاً کمتر بود.

انها یک روش درمانی جدید را شناسایی کرده اند که فشار خون را بدون دادن ترکیبات دارویی به افراد و با تبعیت بسیار بالاتر از ورزش هوازی ، کاهش می دهد و این قابل توجه است.

منبع: بهداشت نیوز

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها