لنزهای مسحورکننده و کم‌ نظیر
بهترین گوشی‌ های موبایل برای عکاسی کدامند؟

لنزهای مسحورکننده و کم‌ نظیر

10 نکته که هنگام عکاسی با گوشی‌ های اپل باید در نظر بگیرید

قاب‌ های متفاوت

عکاسی حرفه‌ ای با گوشی موبایل آیفون باعث می‌شود خودتان را بهتر بیان کنید و تصویر ثبت شده‌تان در شبکه‌های اجتماعی بیشتر مورد توجه کاربران قرار بگیرد.
عکاسی حرفه‌ ای با گوشی موبایل آیفون باعث می‌شود خودتان را بهتر بیان کنید و تصویر ثبت شده‌تان در شبکه‌های اجتماعی بیشتر مورد توجه کاربران قرار بگیرد.
کد خبر: ۱۳۳۸۳۲۸

اگرچه امروزه اغلب افراد دارای گوشی‌هایی با دوربین‌های حرفه‌ای هستند اما بیشتر کاربران نمی‌دانند چگونه عکس‌های حرفه‌ای و جذاب را با گوشی‌های خود بگیرند.

در این گزارش قصد داریم نکاتی را برای عکاسی بهتر با گوشی‌ های آیفون بیان کنیم که شاید برای سایر گوشی‌ها هم کاربردی باشد.

ترکیب به نحوه چیدمان عناصر بصری در عکس اشاره دارد. قدم اول برای این‌که بتوانید تصاویر حرفه‌ای با گوشی‌های آیفون خود بگیرید این است که ابتدا چند نکته را در این باره بیاموزید.

دیدگاه خود را تغییر دهید: وقتی شروع به گرفتن عکس می‌کنید، طبیعی است آن تصاویر را از همان موقعیتی که هستید، بگیرید. متأسفانه در این نوع عکس‌ها، تصاویر فوق‌العاده‌ای ثبت نمی‌شود. برای گرفتن عکس سعی کنید در خارج از حالتی که هستید عکاسی کنید. می‌توانید برای این کار از سوژه خود در زوایای مختلف عکس بگیرید. گرفتن تصاویری با زاویه پایین یک راه‌حل عالی برای ایجاد تنوع در عکاسی با محصولات آیفون است. دوربین‌های گوشی آیفون در گرفتن تصاویر از سوژه‌های بزرگ که می‌خواهید آن را در یک فریم قرار دهید، بسیار مناسب هستند.

به دنبال جزئیات در تصاویر کلوزآپ باشید: عکاس خوب همواره به دنبال این است که تصاویر را به شیوه جدیدی به مردم نشان بدهد. عکاسی از نزدیک می‌تواند اجسام روزمره را با نگاهی متفاوت به مردم نشان بدهد. در این نوع عکسبرداری به دنبال رنگ‌ها، بافت‌ها یا الگوهای جالبی در سوژه خود باشید که ممکن است از راه دور مورد توجه افراد قرار نگیرند.

برای اجرای قانون یک‌سوم، گرید دوربین را روشن کنید: یکی از ترفندهای عکاسی استفاده از قانون یک‌سوم است. در این قانون، زمینه تصویر شما به یک شبکه سه در سه تقسیم می‌شود. قراردادن سوژه‌های اصلی عکس در این خطوط، تصاویر جذابی ایجاد می‌کند.

برای استفاده از این قابلیت می‌توانید به بخش camera در تنظیمات گوشی آیفون خود بروید و سپس grid را فعال کنید.

خطوط اصلی را بیابید: وقتی خطوط طولانی و مستقیم را در تصاویر خود قرار می‌دهید، نقشه راهی را برای بینندگان خود ارائه می‌کنید تا آنها بهتر بتوانند جزئیات تصویر را درک کنند و به مفهوم آن پی ببرند. به این خطوط، خطوط پیشرو می‌گویند زیرا چشم بیننده را به اطراف تصویر هدایت می‌کند. خطوط برجسته می‌تواند عکس‌های شما را به قسمت‌های متمایز تقسیم‌بندی کرده و علاقه بصری بیننده را افزایش دهد. خطوط اصلی که از لبه میدان به سمت مرکز فوکوس حرکت می‌کنند، حس عمق بیشتری را به تصویر شما می‌دهند.

ایجاد حس عمقی: وقتی برای اولین بار می‌خواهیم عکاسی کنیم، معمولا فقط به فریم در دو بعد نگاه می‌کنیم. اما چشمان ما فریب‌خوردن در یک جسم صاف مانند تصویر را دوست دارند. با استفاده از عمق‌دهی در ترکیب‌بندی تصاویر خود می‌توانید از این مزیت استفاده کنید. همان‌طور که قبلا نیز اشاره شد یکی از این تکنیک‌ها، استفاده از خطوط اصلی است اما این تنها راه نیست. قرار دادن یک تصویر در نمای نزدیک در پس زمینه خارج از فوکوس، راهی ساده برای ایجاد حس عمقی است. شما همچنین می‌توانید برای ایجاد حس عمقی برعکس نیز عمل کنید. سعی کنید سوژه اصلی عکس را در پشت یک شیء خارج از فوکوس در پیش‌زمینه قاب‌بندی کنید. سعی کنید برای ایجاد حس عمقی از عناصر بصری متمایز برای عمق بخشیدن در تصاویر استفاده کنید. این تکنیک به‌ویژه در عکاسی در فضای باز یا منظره خوب عمل می‌کند.

ساده باشید: اگر قصد دارید تصاویر خود را در صفحه اینستاگرام قرار دهید به یاد داشته باشید افراد آنها را در صفحه کوچک موبایل مشاهده می‌کنند. ترکیبات پیچیده در تصاویر با اندازه بزرگ ممکن است عالی به نظر برسد اما در دستگاه تلفن همراه می‌تواند گیج‌کننده و شلوغ باشند.

جهت موردنظر را انتخاب کنید: همان‌طور که شما از دستور پختن کیک برای درست کردن نان استفاده نمی‌کنید، ایجاد یک تصویر عالی نیز مانند دستورالعمل‌های اکشن نیست. انتخاب حالت عمومی ‌(فریم بزرگ‌تر از عرض) و منظره (فریم بزرگ‌تر از ارتفاع) ممکن است ساده به نظر برسد اما هنگام تصمیم‌گیری باید به چند نکته توجه کنید. حالت عمودی، زمانی مناسب است که بخواهید توجه بیننده را روی موضوع متمرکز کنید. برای عکاسی در زمینه مد و تمام قد، این حالت مناسب‌ترین است. جهتگیری منظره، هنگام عکاسی از سوژه‌های بزرگ‌تر مانند منظره مناسب‌تر است. این جهت فضای بیشتری را در اختیار شما برای ترکیب‌بندی عناصر بصری به صورت افقی ارائه می‌کند. هنگام تصمیم‌گیری بین عکس‌های افقی و عمومی، باید پلتفرم و قالب‌های شبکه‌های اجتماعی را نیز در نظر بگیرید. به عنوان مثال، تصاویر عمودی برای استوری‌های اینستاگرام بهتر هستند، در حالی که تصاویر افقی در توییتر بهتر به نظر می‌رسند.

برای حالت پرتره از حالت عمودی استفاده کنید: حالت پرتره را می‌توانید در تنظیمات برنامه دوربین خود بیابید. با انتخاب حالت عمودی، پرتره‌های شما چشمگیرتر می‌شوند. تنظیمات حالت پرتره را می‌توانید در کنار حالت عکس در بالای دکمه شاتر بیابید. این حالت تاری را به پس‌زمینه اضافه می‌کند تا سوژه عکس بیشتر برجسته شود.

از تایمر دوربین برای سوژه‌های ثابت استفاده کنید: استفاده از انگشت شست برای ضربه زدن روی دکمه شاتر صفحه تلفن شما می‌تواند دوربین را دقیقا در لحظه اشتباه تکان بدهد. اما یک راه بهتر نیز وجود دارد. می‌توانید از تایمر دوربین استفاده کنید. این روش برای عکس گرفتن از اجسام ثابت خوب عمل می‌کند. همچنین می‌توانید از دکمه‌های تنظیم صدا نیز استفاده کنید. این روش به اندازه استفاده از زمان‌سنج پایدار نیست اما به شما کمک می‌کند هنگام عکاسی از سوژه‌های پویا دست خود را ثابت نگه دارید.

تنظیمات فوکوس و نوردهی را انجام دهید: دو تنظیمی که به‌راحتی می‌توانید در دوربین آیفون انجام دهید، مربوط به فوکوس و نوردهی است. آیفون قادر است موضوع عکس شما را حدس بزند و روی آن متمرکز می‌شود.

هر چند همیشه نمی‌تواند به درستی حدس بزند. انگشت خود را می‌توانید به سمت بالا یا پایین بکشید تا بتوانید یک تصویر روشن‌تر یا تیره‌تر را ایجاد کنید. برای قفل کردن تنظیمات تمرکز و نوردهی می‌توانید روی صفحه ضربه بزنید و انگشت خود را برای چند ثانیه پایین نگه دارید. وقتی AE/AF LOCK در یک کادر زرد رنگ بالای صفحه نمایش ظاهر شد، تنظیمات شما ذخیره می‌شود.

معصومه سعادت -  خبرنگار / ضمیمه کلیک روزنامه جام جم

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها