یک بروزرسانی تمام عیار
«کلیک» ویژگی‌ های آفیس 2021 را بررسی می‌کند

یک بروزرسانی تمام عیار

به کاربردی‌ترین سیستم مدیریت محتوا سلام کنید

دنیای وردپرس

وردپرس به‌تازگی آپدیت 5.8.1 را منتشر کرده است تا به محافظت از سیستم مدیریت محتوای خود کمک کند.این آپدیت سه مشکل امنیتی را همراه با 41 باگ در قسمت هسته و 20 باگ در قسمت ادیتور بلاک برطرف می‌کند. آسیب‌پذیری‌های خطرناک در REST API، XSS و کتابخانه Lodash JavaScript نیز برطرف شده‌است. در این گزارش آخرین نسخه ورد‌پرس را بررسی می‌کنیم.
وردپرس به‌تازگی آپدیت 5.8.1 را منتشر کرده است تا به محافظت از سیستم مدیریت محتوای خود کمک کند.این آپدیت سه مشکل امنیتی را همراه با 41 باگ در قسمت هسته و 20 باگ در قسمت ادیتور بلاک برطرف می‌کند. آسیب‌پذیری‌های خطرناک در REST API، XSS و کتابخانه Lodash JavaScript نیز برطرف شده‌است. در این گزارش آخرین نسخه ورد‌پرس را بررسی می‌کنیم.
کد خبر: ۱۳۳۸۳۲۴

اگر با این اصطلاحات وردپرس آشنا نیستید، برای درک آنها می‌توانید نتیجه عدم رفع آسیب‌پذیری را در نظر بگیرید.

برای مثال، اگر آسیب‌پذیری XSS برطرف نمی‌شد، خطراتی تعاملات کاربران با اپلیکیشن‌ های آسیب‌ پذیر را تهدید می‌کرد. به طور کلی می‌توان گفت وردپرس با آپدیت جدید، پایداری و امنیت سیستم مدیریت محتوا را ارتقا داده است تا کاربران بتوانند هنگام کار با وردپرس، احساس بهتری داشته باشند.

به عبارت دیگر، وردپرس با ارائه یک رابط کاربری بهتر، تجربه کاربری را ارتقا داده است. جاناتان دسروسیرز و ایوان مولینز که توسعه آپدیت جدید وردپرس را مدیریت کرده‌اند، در پستی از همه افرادی که آسیب‌پذیری‌ها را گزارش کرده بودند تشکر کردند.

این گزارش‌ها به تیم امنیتی کمک کرد تا قبل از منتشر کردن آپدیت جدید، باگ‌های موجود در ورژن قبلی وردپرس را برطرف کنند.

آمارهای وردپرس در 2021

اگر درباره دلایل محبوبیت وردپرس کنجکاو هستید، باید بگوییم که وردپرس نزدیک 60هزار افزونه و 8 هزار تم متنوع برای کاربران خود فراهم کرده و توانسته است نیازهای بسیاری از شرکت‌ها، توسعه‌دهندگان، وبلاگ‌های شخصی و کسب‌وکارهای مختلف را برطرف کند.

همچنین همه‌گیری ویروس کرونا در جهان باعث شده‌است فعالیت‌ های آنلاین افزایش یابد و صاحبان کسب‌وکار اقدام به طراحی سایت در بستر وردپرس کنند.

به بهانه آپدیت جدید وردپرس، آمار و ارقام وردپرس را برای شما گردآوری کرده‌ایم. این آمارها به شما در درک محبوبیت وردپرس کمک خواهند کرد.

آمارها نشان می‌دهد 40درصد از سایت‌های جهان از وردپرس استفاده می‌کنند و وردپرس همچنان در مسیر پیشرفت و رشد گام برمی‌دارد. رتبه اول و دوم بیشترین استفاده از وردپرس، به ترتیب کشورهای آفریقای جنوبی و ایران هستند. رژیم‌صهیونیستی و اسپانیا رتبه‌های بعدی را به خود اختصاص داده‌اند.

چین، روسیه و کره جنوبی نیز از کشورهایی هستند که کمترین تمایل را به ساخت سایت در وردپرس دارند.

طبق آمار W3Techs، نزدیک به 40درصد از صفحات وب در بستر وردپرس ایجاد شده‌اند. همچنین 64درصد از سایت‌های جهان از وردپرس استفاده می‌کنند.

سیستم‌های مدیریت محتوای دیگری مانند شاپیفای و اسکوئر اسپیس نیز وجود دارند ولی وردپرس همچنان لقب محبوب‌ترین CMS را یدک می‌کشد. می‌توان گفت از هر سه وبسایت، دو مورد با وردپرس ساخته شده‌اند.

وبسایت‌هایی با دامنه‌های .blog و.news به ترتیب 92‌درصد و 87‌درصد از وردپرس استفاده می‌کنند. این در حالی است که وبسایت‌هایی با دامنه .mil کمتر از وردپرس استفاده می‌کنند. به نظر می‌رسد صاحبان این دامنه از سیستم مدیریت محتوایی به نام DotNetNuke استفاده می‌کنند.

طبق آمار internet live stats، 65 میلیون سایت فعال از وردپرس استفاده می‌کنند. از آنجا که تعداد سایت‌هایی که از وردپرس استفاده می‌کنند یا همان تعداد سایت‌های موجود در جهان مشخص نیست، این آمار از 200 میلیون سایت فعال در جهان به‌دست آورده شده‌است.

طبق آمار WinningWP، از بین 10هزار وبسایت محبوب جهان، نزدیک به 34درصد از وردپرس استفاده می‌کنند.

سایت‌های مشهوری مانند TED، Etsy، Whitehouse.gov، Reuters، The New Yorker، People، Yelp و TechCrunch در بستر وردپرس فعالیت می‌کنند. همچنین افراد مشهوری مانند جاستین بیبر، کیتی پری، جی زد، استفان فرای و اسنوپ داگ نیز از وردپرس استفاده می‌کنند.

طبق گفته‌های خود وردپرس، ورژن 4.9 بیش از 159 میلیون بار دانلود شده است. به احتمال زیاد زمانی که شما این مقاله را می‌خوانید، این تعداد افزایش یافته است.

کاربران وردپرس در هر ماه نزدیک 70 میلیون پست و 52 میلیون نظر جدید منتشر می‌کنند. وردپرس همیشه مردم جهان را تشویق می‌کند تا پست جدیدی به وبلاگ خود اضافه کرده و بحث‌های جدیدی به راه بیندازند.

طبق گفته‌های وردپرس، هر ماه نزدیک به 410 میلیون نفر بیش از 21 میلیارد صفحه را در سایت‌هایی که در بستر وردپرس ساخته شده‌اند مشاهده می‌کنند.

افزونه Akismet هر ساعت بیش از 7.5 میلیون اسپم را مسدود می‌کند. امروز اسپم به یکی از دردسرهای هر صاحب سایتی تبدیل شده است.

این افزونه که یکی از مشهورترین افزونه‌های وردپرس است، به کاربر وردپرس در صرفه‌جویی در زمان کمک می‌کند. افزونه Akismet هر ساعت نزدیک به دو برابر افراد ساکن لس‌آنجلس، اسپم مسدود می‌کند.

وردپرس 47350 افزونه فعال را ارائه می‌دهد. طبق آخرین آمار سایت وردپرس، از بین 56311 افزونه برای وردپرس، 473550 عدد از آنها فعال هستند.

این افزونه‌ها نزدیک به 633 میلیارد بار دانلود شده‌اند. بیش از 2000 افزونه در زبان‌های مختلف در دسترس هستند و به مردم سراسر جهان اجازه می‌دهند آنها را در هر زبانی که مایل هستند استفاده کنند.

طبق آمار Payscale، توسعه‌دهندگان وردپرس به طور متوسط 54 هزار دلار در سال 2021 در آمریکا درآمد دارند. همچنین توسعه‌دهندگان ارشد می‌توانند بالای 100 هزار دلار درآمد داشته باشند. با این‌که وردپرس با قابلیت‌های متنوع خود نیاز به توسعه‌دهندگان را برای حفظ و نگهداری سایت به حداقل رسانده است، ولی هنوز یک توسعه‌دهنده می‌تواند به شما در گرفتن نتایج بهتر کمک کند.

برای داشتن یک سایت وردپرس خود فقط کافی است نزدیک به 60 دلار خرج کنید. البته اگر قرار است یک سایت پربازدید را راه‌اندازی کنید، کمی باید بیشتر خرج کنید تا یک سایت ایده‌آل با پشتیبانی و امنیت عالی داشته باشید. در سایت‌های ایرانی نیز بسته‌های متنوعی برای خریداران فراهم شده‌است.

سخن آخر

اکنون وردپرس، محبوب‌ترین سیستم مدیریت محتوا و یکی از بزرگ‌ترین پلتفرم‌های وبلاگ‌نویسی در جهان است. آمار وردپرس که در این مقاله به آن پرداخته شد، محبوبیت آن را ثابت می‌کند.

اگر بخواهیم دلایل محبوبیت وردپرس را بیان کنیم، می‌توانیم به هزینه پایین ساخت سایت، آسان بودن کار با آن، افزونه‌ها و تم‌های متنوع، دسترس بودن در زبان‌های مختلف، امنیت و دوستدار سئو بودن آن اشاره کنیم. وردپرس زمانی یک ابزار وبلاگ‌ نویسی بود ولی اکنون توسط بزرگ‌ترین برندها و محبوب‌ترین سلبریتی‌های جهان استفاده می‌شود.

قابلیت‌های آن برای کسب‌وکارهای کوچک نیز مناسب است و به آنها اجازه می‌دهد بدون نیاز به بودجه‌ای بزرگ یا یک توسعه‌دهنده ماهر، سایت‌هایی جذاب بسازند.

شیرین هنرمند اصل - روزنامه‌نگار / ضمیمه کلیک روزنامه جام جم

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها