جعفرزاده، عضو هیئت مدیره کارخانه صدر فولاد: دو هفته از آغاز عملیات اورهال (سرویس و راه اندازی) کارخانه صدر فولاد می گذرد. و در کمتر از 3 ماه به مرحله تولید می رویم.
کد خبر: ۱۳۳۷۹۹۹

به گزارش اختصاصی جام جم آنلاین لرستان: کارخانه صدر فولاد خرم‌آباد که در زمینی به مساحت 35 هکتار  احداث شده بود و یکی از بهترین واحدهای تولیدی ذوب آهن و میلگرد بود که سالانه ۶۰۰ هزار تن فولاد تولید می‌ کرد و قرار بود این میزان تولید ۲.۵ برابر شود متاسفانه این مهم نه تنها محقق نشد و به منصه ظهور نرسید بلکه این کارخانه در پاییز سال 96 نتوانست وضع موجود خود را هم حفظ نماید و حدود 4-5 سال گذشته به دلیل بدهی بیش از 150 میلیارد تومانی به سیستم بانکی و عدم تامین سرمایه در گردش به تعطیلی کشیده شد و 180 کارگر، آن از کار بیکار شدند.
 
اما طی بررسی ها و پیگیری های صورت گرفته و برگزاری جلسات مکرر، حال نوید روزهای خوشی برای چرخش تولید در این کارخانه و بازگشت به کار کارگران آن به گوش می رسد. به گونه ای که هیئت مدیره مجموعه عنوان کرده اند که تا قبل از 3 ماه نیز این پروژه به مرحله تولید می رسد و در جهت تق.یت استان،  نیروهای قبلی به کار بر می گردند و نیروهای بومی در اولویت جذب قرار می گیرند.
 
 
عضو هیئت مدیره شرکت صدر فولاد گفت: چندین سال است که متاسفانه به دلیل تفکرات و بینش های اشتباه کار کارخانه به جایی رسید که نتوانست به بهره برداری برسد.
 
حسن جعفرزاده افزود: با کمک هولدینگ، عاملیت دکتر بیگی؛ مدت ها مشکلات و موانع تولید در مجموعه بررسی و مطالعه شد و کارگروههای مختلف بکار گرفته شد و از اقتصاددانان بزرگی کمک گرفته شد.
 
وی ادامه داد: کار به مرحله ای رسیده که می خواهیم  دوستان ارشد و نمایندگان استان ما را بیشتر حمایت کنند. زیرا این پروژه فقط فولاد نیست بلکه یکی از بزرگترین پروژه های استان است و قابلیت های زیادی از حیث اشتغال، درآمد و اقتصاد برای استان خواهد داشت.
 
عضو هیئت مدیره شرکت صدر فولاد بیان کرد: الان استنباط این است که ذهن و مسیر مسئولان ارشد و نمایندگان به ما نزدیکتر شده و لازم است تا برای به سرانجام رساندن پروزه به ما کمک کنند.
 
وی افزود: بزرگترین نگرشی که در این پروژه انجام شد سوای بحث بدهی ها و مشکلات، همزمان طرح توسعه نیز بررسی و محیط ارزیابی شد مرحله اورهال بیش از دو هفته است راه اندازی شده و مشکل برق نیز حل شده و وارد مدار شده است.
 
عضو هیئت مدیره شرکت صدر فولاد اظهار کرد: در مورد سالن اصلی نیز دستگاههای مختلف راه اندازی شده، بحث مکانیکی،  بحث نورد نیز انجام شده است.
 
جعفرزاده در خصوص بحث حفاظت نیز بیان کرد: از ناجا درخواست کرده ایم که بحث حفاظت این مجموعه را برعهده بگیرند و تاکنون 15 نیرو را برای حفاظت معرفی نموده اند.
 
وی تصریح کرد: فضاسازی کارخانه در حال پیگیری است و پیش بینی و برنامه ریزی ها بر این منوال است که تا قبل از 3 ماه به مرحله تولید برویم.
 
اشتغالزایی پروژه

عضو هیئت مدیره شرکت صدر فولاد در بخش دیگری از صحبت هایش به بحث اشتغال در این مجموعه اشاره کرد و گفت: تقریبا بین 100 تا 130 نفر اشتغالزایی داریم و تفکری که در مورد اشتغالزایی صورت گرفته بعد از بازه 6 ماهه نیروها دوبرابر می شوند.
 
وی عنوان کرد:  اما چون در آینده بحث توسعه شرکت نیز در دستور کار است ، برنامه مالک جدید این است که تا 4.5 میلیون تن تولید در قسمت ذوب کارخانه داشته باشند که با این اوصاف در آینده نزدیک 2 هزار و 500 نفر اشغالزایی مستقیم ایجاد خواهد شد.
 
جذب نیروهای بومی
 
عضو هیئت مدیره شرکت صدر فولاد بیان کرد: فعالیت شرکت در ۲ نوبت کاری آغاز و میلگرد ۱۲ و ۱۸ به مدت ۱۵ روز تولید شود ضمن اینکه در مدت بروزرسانی تجهیزات، نیروها نیز آموزش لازم را خواهند دید.
جعفر زاده همچنین به جذب نیروهای بومی در این مجموعه اشاره و ادامه داد: نگرش این است که استان را تقویت کنیم و بکارگرفتن نیروهای بومی در این واحد در اولویت است و کارگرانی که از گذشته در این شرکت مشغول به کار بوده و اکنون بیکار شده‌اند نیز در اولویت جذب و بازگشت به کار قرار دارند. جذب نیروهای بومی نیز در اولویت است، مگر به صورت استثناء فردی دارای تخصص مربوط در استان نباشد.
 
 
فاطمه حافظی- جام جم لرستان
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها