یکی از مقامات سازمان جهانی بهداشت در نشستی خبری، ضمن تاکید بر لزوم دریافت واکسن کرونا از سوی زنان باردار، از تهیه واکسن کرونای بیشتر برای ایران خبر داد.
کد خبر: ۱۳۳۷۹۳۶

به گزارش جام جم آنلاین، برنان در یک نشست خبری که به صورت مجازی با حضور مدیر منطقه‌ای مدیترانه شرقی سازمان جهانی بهداشت و نماینده این سازمان در ایران برگزار شد، در پاسخ به چگونگی ابتلای زنان باردار و شیرده پاسخ داد: زنان بارداری که واکسن دریافت کرده‌اند، سیستم ایمنی بدنشان افزایش یافته است و هرگز مشکلات ناشی از ویروس کرونا را نخواهند داشت، بنابراین زنان باردار و یا شیرده در مواقعی که احساس می‌کنند در خطر نیستند باید واکسن را دریافت کنند. برای مثال زنان باردار یا شیردهی که پرستار یا پزشک بوده و یا در مراکز درمانی مشغول به کار هستند باید سریعا واکسن را دریافت کنند.

ریچارد برنان در خصوص واکسیناسیون کشورهای تحت فشار تحریم‌ همچون ایران، گفت: سازمان جهانی بهداشت در حال پیگیری دسترسی همه مردم جهان به واکسن است. تحریم‌ها به هیچ وجه نباید مانع این قضیه شود، همچنین در حال پیگیری و تهیه واکسن‌های بیشتر برای کشور ایران هستیم.

مدیر اورژانس منطقه‌ای سازمان جهانی بهداشت درباره اینکه آیا تغییرات آب و هوایی تاثیری بر تولید سویه‌های جدید می‌شود، گفت: هیچ گونه مدرکی برای اثبات تغییرات آب و هوایی در ایجاد سویه‌های جدید وجود ندارد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها