به گفته محققان، توانایی آنتی بادی ها در خنثی کردن کووید۱۹ در طول یک دوره شش ماهه تفاوت چندانی نمی کند.
کد خبر: ۱۳۳۷۸۳۸
به گزارش جام جم آنلاین به نقل از مهر ، بر اساس مطالعه محققان دانشگاه میشیگان، اکثر بیماران مبتلا به عفونت خفیف کووید ۱۹ آنتی بادی‌هایی تولید می‌کنند که آن‌ها را تا شش ماه از عفونت مجدد مصون نگه می‌دارد.

محققان تقریباً ۱۳۰ بیمار کرونایی را بین سه تا شش ماه پس از عفونت اولیه مورد تجزیه و تحلیل قرار دادند. سه بیمار در بیمارستان بستری شدند در حالی که بقیه به صورت سرپایی درمان شدند و عفونت خفیفی را تجربه کردند که علائم آن شامل سردرد، لرز و از دست دادن حس چشایی یا بویایی بود.

محققان مشاهده کردند توانایی آنتی بادی‌ها در خنثی کردن کووید ۱۹ از اولین ویزیت که سه ماه پس از عفونت رخ داد، تا دومین ویزیت در شش ماه بعد، تفاوت چندانی نداشت.

نتایج نشان می‌دهد که تقریباً ۹۰٪ از شرکت کنندگان پاسخ آنتی بادی سنبله و نوکلئوکپسید را تولید کردند و همه آنها، بجز یک نفر، در طول دوره پیگیری دارای میزان پایدار آنتی بادی بودند.

«چارلز شولر»، سرپرست تیم تحقیق، می‌گوید: «قبلاً این نگرانی وجود داشت که فقط افراد مبتلا به کووید ۱۹ شدید واکنش قوی آنتی بادی به عفونت را ایجاد می‌کنند. اما ما نشان می‌دهیم که افراد مبتلا به نوع خفیف کووید ۱۹ هم پس از ابتلاء به بیماری، آنتی بادی ساخته و آن‌ها را حفظ می‌نمایند.»

به گفته محققان، در حالی که برخی از مطالعات نشان داده‌اند که آنتی بادی‌ها علیه کووید ۱۹ با گذشت زمان کاهش می‌یابد، اما این یافته‌ها شواهدی قوی برای ایمنی طولانی مدت را برای کسانی نشان می‌دهد که مبتلا به نوع خفیف بیماری شده‌اند.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها