رئیس سازمان اورژانس یزد از راه اندازی اولین پایگاه اورژانس بانوان در شهر یزد تا پایان پاییز خبر داد و گفت : حوادث ترافیکی در استان درصدر ماموریت ها ی این سازمان است
کد خبر: ۱۳۳۷۷۸۳

به گزارش خبر نگار جام جم آنلاین یزد ، احمد دهقان در آستانه روز ملی فوریت های پزشکی در جمع  اصحاب رسانه استان اظهارداشت: از از ابتدای سال تاکنون تعداد ۱۰۵ هزار ۱۷۹ تماس با این مرکز گرفته شده است که منجر به اعزام ۳۵ هزار و ۲۵۱ آمبولانس به محل حادثه شده است.

وی افزود: حوادث ترافیکی در صدر ماموریت های اورژانس استان است و در شش ماهه نخست سال، ۷ هزار و ۷۰۲ مورد ماموریت مرتبط با حوادث ترافیکی توسط کارشناسان اورژانس انجام شده است.

دهقان تصریح کرد: همچنین ۲۴ هزار و ۳۵۰ مورد حوادث غیر ترافیکی از جمله بیماران قلبی عروقی، ریوی و مغزی و ۳ هزار و ۱۹۹ مورد ماموریت از جمله سقوط، مسمومیت، غرق شدگی و .....  از ابتدای سال تاکنون در استان یزد انجام شده است.

وی با اشاره به فعالیت ۵۶ پایگاه اورژانس در استان گفت: در حال حاضر ۲۵ پایگاه شهری، ۱ پایگاه امداد هوایی و ۳۰ پایگاه روستایی فعال هستند و به زودی پنج پایگاه اورژانس ‌پیش بیمارستان در استان یزد به بهره برداری خواهد رسید.

این مسئول با اشاره به استقرار ۱۳ پد اورژانس هوایی در استان افزود: در شش ماهه نخست امسال، با انجام ۸۴  سورتی پرواز، ۱۰۲ مصدوم و بیمار به مراکز درمانی استان منتقل شده اند.

رئیس سازمان اورژانس یزد از راه اندازی سامانه ناشنوایان در اورژانس استان یزد خبر داد و گفت:  ناشنوایان می توانند با ارسال پیامک به سامانه ۱۰۰۰۰۱۱۵، درخواست مددکاری کنند.

وی خاطر نشان ساخت : اولین پایگاه اورژانس بانوان در شهر یزد جهت ماموریت در حوزه های خاص تا پایان پاییز افتتاح خواهد شد.

دهقان تصریح کرد: هم استانی های گرامی جهت تسریع در روند امداد رسانی، آدرس های تلفن ثابت خود را به روز رسانی کنند و در صورت مشاهده آمبولانس اورژانس در سطح شهر، به منظور انتقال سریع تر بیمار به مراکز درمانی مسیر را جهت عبور آمبولانس باز کنند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها