نتایج یک مطالعه دقیق در کالیفرنیا نشان می‌دهد که سویه دلتا به راحتی از یک معلم واکسینه نشده به کودکان و در برخی موارد به خانواده‌های آنها سرایت می‌کند.
کد خبر: ۱۳۳۷۶۹۳

به گزارش جام جم آنلاین،‌ بر اساس گزارش جدید مرکز کنترل و پیشگیری از بیماریهای آمریکا، یک معلم ابتدایی واکسینه نشده آلوده به نوع بسیار مسری Delta، ویروس را به نیمی از دانش‌آموزان در کلاس درس منتقل کرده و باعث شیوع این بیماری میان ۲۶ تن از آنها شد.

به نظر می‌رسد این مطالعه غیرمعمول با جزئیات -که با بازگشایی مدارس در سراسر کشور انجام می‌شود- بحث بر سر دستور واکسیناسیون در مدارس را تقویت می‌کند. تنها تعداد انگشت شماری از مدارس، از جمله شهر نیویورک، الزامات واکسن برای معلمان و کارکنان مراکز آموزشی را اعلام کرده‌اند.

جنیفر نورزو، اپیدمیولوژیست دانشگاه جان هاپکینز در این باره می‌گوید: مهمترین کاری که می توانیم برای محافظت از دانش‌ آموزان مدرسه، به ویژه آنهایی که برای واکسیناسیون بسیار کم ‌سن و سال هستند انجام دهیم، این است که مطمئن شویم بزرگسالانی که با آنها در ارتباطند، از جمله معلمان و کارکنان مدرسه، واکسینه شده اند.

مطالعات متعدد نشان می‌دهد که دانشمندان در مورد نحوه محافظت از کودکان در مدارس چقدر معلومات و اطلاعات داشته و در حال حاضر، با ورود نوع دلتا به اکثر مناطق چه مقدار ابهامات وجود دارد. در تعدادی از مناطق مدارسی در ماه مارس بازگشایی شد اما نه تعداد معلمان و کارکنان مبتلا مشخص شد و تعداد دانش‌آموزانی که درگیر بیماری شدند.

در یک مورد، در تاریخ ۱۹ مه معلم یک کلاس ۲۴ نفره، بدون استفاده از ماسک در کلاس حاضر شده و تدریس انجام داد. همه شاگردان این معلم کمتر از ۱۲ سال بوده و برای واکسیناسیون بسیار کوچک. در ۲۳ مه، معلم آزمایش مثبت خود را برای ابتلا به کرونا گزارش کرد. طی چند روز آینده، تست ۱۲ نفر از دانش‌آموزانش نیز مثبت شد.

همه افرادی که در ردیف جلوی کلاس نشسته بودند تست مثبت شده و در دو ردیف بعدی میزان مبتلایان ۸۰ درصد کاهش یافت. در سه ردیف عقب، فقط ۲۸ درصد از دانش‌آموزان مبتلا شده بودند.

ادوارد تراور، عضو مرکز بیماری‌های عفونی در دانشگاه مریلند، در پیامی توئیتری تاکید کرده است: اگر معلم ماسکی ندارد، به انتهای کلاس بروید.

آزمایش شش نفر از دانش‌آموزان پایه های دیگر در همان مدرسه نیز مثبت شد. موارد ابتلا از مدرسه به خارج از آن نیز سرایت کرد: حداقل هشت تن از والدین، خواهر و برادر دانش‌آموزان آلوده -که سه نفر از آنها کاملاً واکسینه شده بودند- نیز مبتلا شدند.

تریسی لام هاین، اپیدمیولوژیست مرکز بهداشت و خدمات انسانی مارین و نویسنده گزارش جدید می گوید: ما باید مطمئن شویم که هم مدارس و هم دانش‌آموزان برای اطمینان از سلامتی یکدیگر، همکاری لازم را از خود نشان می‌دهند. این نمی‌تواند فقط با همکاری یکی یا دیگری صورت بگیرد. در مناطق دیگر کشور، ممکن است تلفات جامعه بیشتر از این هم باشد. گفتنی است شهرستان مارین دارای بالاترین میزان واکسیناسیون در کالیفرنیا است.

منبع: بهداشت نیوز

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها