سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه با اشاره به احضار سفیر آمریکا در مسکو گفت: در انتظار توضیح قانع کننده آمریکا در مورد مداخله در امور داخلی کشور خود هستیم.
کد خبر: ۱۳۳۷۶۳۲
به گزارش جام جم آنلاین به نقل از ایرنا، لاوروف روز چهارشنبه در پایان نشست وزیران خارجه کشور‌های عضو سازمان پیمان امنیت جمعی در دوشنبه پایتخت تاجیکستان به خبرنگاران گفت: روسیه در انتظار پاسخ آمریکا است که چرا در امور داخلی فدراسیون روسیه ازسوی این کشور مداخله صورت می‌گیرد.

وزیر خارجه روسیه یادآوری کرد: جان سالیوان سفیر آمریکا در مسکو بخاطر مداخله این کشور در امور داخلی روسیه و انتخابات آتی در کشور به وزارت امور خارجه روسیه احضار شد.

لاوروف گفت: شواهد در مورد مداخله آمریکا به سفیر این کشور ارائه شد که بسیار جدی است و در انتظار توضیح شرکای آمریکایی هستیم که چرا چنین چیزی رخ می‌دهد.

"لاوروف در ادامه سخنان خود گفت: سفیر آمریکا در مسکو وعده داد که اسناد حاوی اطلاعات در مورد مداخله آمریکا در کارزار انتخاباتی روسیه را که در وزارت خارجه به وی ارائه شده است مطالعه کند.

روسیه قصد دارد در هفته آینده (۱۷ تا ۱۹ سپتامبر) انتخابات پارلمانی برگزار کند و از ناظران چندین کشور از جمله جمهوری اسلامی ایران برای نظارت بر این انتخابات دعوت کرده است. با این وجود، وزارت امور خارجه آمریکا مدعی شده است که "نظارت آزاد و معتبر بر انتخابات روسیه غیر ممکن است.

لاوروف: نتیجه گیری در مورد دولت طالبان زود است

وزیر خارجه روسیه همچنین گفت که زمان کمی برای نتیجه گیری در مورد دولت جدید افغانستان گذشته است

لاوورف افزود: روسیه در مورد مسائل مربوط به رفع خطرات از همسایگان آسیای مرکزی، تماس‌ها با «طالبان» را حفظ می‌کند.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها