معاون اجتماعی پلیس فتا ناجا گفت: هموطنان طعمه تبلیغات مسائل پزشکی و فروش دارو‌ها در فضای مجازی نشوند.
کد خبر: ۱۳۳۷۵۴۱

به گزارش حوادث جام جم آنلاین، سرهنگ رامین پاشایی معاون اجتماعی پلیس فتا ناجا در گفتگو با  باشگاه خبرنگاران جوان اظهار کرد: مسئولیت نظارت بر فعالیت پزشکان، داروخانه‌ها و تهیه و تولید دارو در وهله اول با سازمان غذا و دارو و همچنین وزارت بهداشت و درمان است.

وی افزود: به تازگی به برخی از داروخانه‌ها در فضای حقیقی مجوز تجویز دارو و یا به اصطلاح نسخه پیچی داده شده که در ادامه این داروخانه‌ها با ایجاد صفحاتی در فضای مجازی در حال فعالیت هستند.

سرهنگ پاشایی تصریح کرد: یک سری از افراد سودجو با توجه به موقعیت پیش آمده خود را نماینده وزارت بهداشت معرفی کرده و در این بین اقدام به تجویز دارو در فضای مجازی و در ادامه اقدام به فروش این محصولات می‌کنند.

وی با بیان اینکه وزارت بهداشت و سازمان غذا و دارو باید بر فعالیت اینگونه افراد نظارت بیشتر داشته باشند، گفت: اسامی و نشانی داروخانه‌های فعال در فضای مجازی باید در اختیار هموطنان قرار بگیرد و اگر سازمان‌های ذی ربط در رصد‌های خود به این دست از موضوعات برخورد کردند، باید موارد را به پلیس فتا گزارش دهند.

معاون اجتماعی پلیس فتا ناجا با بیان اینکه پرونده‌هایی هم به صورت شکواییه قضایی وبا موضوع کلاهبرداری در خرید و فروش دارو در فضای مجازی نیز مورد بررسی انتظامی قرار گرفت، اظهار کرد: پرونده‌هایی در این باره از قبیل معرفی افراد به عنوان پزشک متخصص، عرضه دارو‌های تقلبی، دریافت مبالغ از هموطنان در ازای تحویل دارو و ... در فضای مجازی که در ادامه منجربه کلاهبرداری از هموطنان شده بود، توسط پلیس فتا مورد بررسی قرار گرفت.

وی افزود: در برخی از رصد‌ها مواردی مشاهده می‌شود مبنی بر اینکه افرادی خود را فروشنده دارو‌های گیاهی یا در برخی موارد خود را فروشنده مکمل‌ های غذایی و بدنسازی معرفی می‌کنند که در اصل، ماجرا این چنین نیست و این افراد کلاهبردار هستند؛ لذا سازمان غذا و دارو به عنوان متولی اصلی برخورد با اینگونه جرایم باید در این باره نظارت‌های مستقیم خود را بیشتر کند.

لزوم صحت سنجی مجوز پزشکان از وزرات بهداشت و درمان

سرهنگ پاشایی با بیان اینکه هموطنان در صورت مشاهده تبلیغات در مورد پزشک یا دارو‌های ویژه به مطب یا کلینینک این افراد مراجعه کنند و صرفا به پیام‌های تبلیغاتی قانع نشوند، گفت: پرونده‌های زیادی درباره این موضوعات مورد بررسی قرار گرفت که هموطنان فریب تبلیغات مجازی را خورده و بدون هیچگونه بررسی اصولی مورد کلاهبرداری مجرمان قرار گرفتند.

وی افزود: هموطنان باید با مراجعه به وزارت بهداشت و درمان صحت مجوز و شماره نظام پزشکی پزشکانی که در فضای مجازی تبلیغات می‌کنند و همچنین نشانی محل فعالیت این افراد را بررسی کنند.

معاون اجتماعی پلیس فتا ناجا ادامه داد: در این باره پرونده‌هایی داشتیم که افرادی با جعل و عنوان پزشکان مطرح کشور در زمینه‌های مختلف و معرفی خود به عنوان جراح زیبایی و ... اقدام به تبلیغات در فضای مجازی می‌کردند و در ادامه فعالیت مجرمانه خود را انجام می‌دادند.

وی افزود: در مرحله ۱۴ عملیات پانجیا به موضوع خرید و فروش دارو‌های بدون مجوز در فضای مجازی ورود کرده و در این باره بیش از ۶۲ هزار داروی غیرمجاز کشف شد.

سرهنگ پاشایی خطاب به هموطنان تاکید کرد: شبکه‌های اجتماعی و پیام رسان‌های فضای مجازی منبع معتبری برای دریافت مشاوره پزشکی ویا خدمات دارویی نیست و باید برای انجام اینگونه اقدامات به سراغ مراکز حقیقی و سازمان‌ها نهاد‌های مرتبط به این موضوعات مراجعه و مشکلات خود را پیگیری کنید.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها