استقلال دوشنبه شب به مصاف الهلال می رود

دوازدهمین سکانس ال‌ کلاسیکوی آسیا

تیم‌های استقلال تهران و الهلال عربستان دوشنبه شب از مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان آسیا به مصاف هم می‌روند. این دوازدهمین رویارویی آبی‌ های قاره کهن با یکدیگر است.
کد خبر: ۱۳۳۶۹۲۸

به گزارش جام جم آنلاین، تیم‌های استقلال ایران و الهلال عربستان دوشنبه شب از ساعت ۲۱:۳۰ دقیقه به وقت تهران باید در ورزشگاه زعبیل امارات به مصاف هم بروند تا برنده این مسابقه به مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان آسیا صعود کند. در این دیدار استقلال میزبان محسوب می‌شود.

تاکنون، االهلال سه و استقلال دو بار قهرمان جام باشگاه‌های آسیا/لیگ قهرمانان آسیا شده‌اند و جزو ریشه‌دارترین تیم‌های قاره کهن به حساب می‌آیند و همواره تقابلشان کلاسیک و تماشایی بوده است.

آنها قرار است دوازدهمین اپیزود رویارویی‌های خود را در امارات اکران کنند. در ۱۱ مصاف پیشین هیچ تساوی به بار ننشسته و الهلال با یک پیروزی بیشتر گوی سبقت را از رقیب دیرینه خود ربوده است. آنها ۶ پیروزی دارند و استقلال پنچ بازی را با برد پشت سر گذاشته است.

در جام باشگاه‌های آسیای سال ۱۹۹۱ دو تیم در مرحله گروهی به پست هم خوردند. نماینده عربستان با یک گل از سد مدافع عنوان قهرمانی گذشت.

در بازی فینال یک بار دیگر در دوحه قطر شاهد مصاف دو تیم بودیم که این بار پس از تساوی یک بر یک، در ضربات پنالتی نماینده سعودی به برتری چهار بر سه رسید و قهرمان آسیا شد. امیر هاشمی مقدم زننده تک گل استقلال بود.

حدود ۶ سال بعد در جام برندگان آسیا الهلال در مرحله نیمه‌نهایی از استقلال پذیرایی کرد. بازهم در جریان مسابقه تیم برنده مشخص نشد و در ضربات پنالتی یک بار دیگر نماینده کشورمان شکست خورد تا آنها همچنان بازنده ۱۰۰ درصد ضربات پنالتی با الهلال شوند.

در فصل ۱۹۹۹-۱۹۹۸، در مرحله یک چهارم نهایی الهلال و استقلال به دیدار یکدیگر رفتند. آن مسابقه در امارات به انجام رسید و در پایان استقلال با نتیجه دو بر یک به برتری رسید. فرهاد مجیدی و سیروس دین‌محمدی برای تیم سفیدپوش میدان گلزنی کردند.

در اولین دوره لیگ قهرمانان آسیا یک بار دیگر این دو تیم همگروه شدند و بازهم بازی در امارات برگزار شد. این بار الهلال بود که با درخشش پاتریک سوفو با نتیجه سه بر دو از سد نماینده کشورمان گذشت. رسول خطیبی و علی سامره برای استقلال موفق به گلزنی شدند.

حدود ۱۰ سال بعد در لیگ قهرمانان آسیای سال ۲۰۱۳ این دو تیم بار دیگر همگروه شدند. ابتدا در ریاض، استقلال دست به کار بزرگی زد و دو بر یک میزبان خود را شکست داد.

آرش برهانی و پژمان منتظری برای تیم امیر قلعه‌نویی موفق به گلزنی شدند. در دیدار برگشت ماجرا برعکس شد و الهلال در تنها تقابل دو تیم در ورزشگاه آزادی با یک گل به برتری رسید.

لیگ قهرمانان ۲۰۱۸ بازهم شاهد همگروهی دو تیم سرشناس آسیا بود. این بار استقلال برنده تمام عیار بود. آنها در عمان و کویت با نتایج مشابه یک بر صفر الهلال را شکست دادند.

مامه بابا تیام و وریا غفوری در این دو مسابقه برای استقلال گلزنی کردند. وریا تنها بازیکن بازمانده از استقلال است که سابقه گلزنی به الهلال را دارد.

فصل بعد یک بار دیگر ماجرا تکرار شد. الهلال قدرت گرفته بود اما یک بار دیگر در دیدار رفت باخت. علی کریمی و پژمان منتظری برای استقلال موفق به گلزنی شدند.

منتظری با دو گل، بهترین گلزن استقلال مقابل الهلال است. بافی تمبی گومیس هم برای تیم عربستانی موفق به گلزنی شد.

در دیدار برگشت این تیم عربستانی بود که در امارات با تک گل سباستین جووینکو سه امتیاز را تصاحب کرد تا برنده آخرین جدال این ۲ تیم باشد.

این دو تیم حالا برای سومین بار در دور حذفی باید به مصاف هم بروند. در دو بازی قبلی تکلیف تیم برنده در ضربات پنالتی مشخص شد که هر دو بار الهلال برنده نهایی لقب گرفت. آنها همچنین فاتح آخرین رویارویی نیز هستند.

همچنین این چهارمین تقابل در خاک امارات به شمار می‌رود. تا به اینجا یک بار استقلال و دو بار الهلال در این کشور طعم برد را چشیده‌اند.

منبع: ایرنا

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها