گفتگو با مصطفی خوش‌ چشم درباره صدور قطعنامه احتمالی شورای‌ حکام علیه ایران

آژانس دوباره در زمین غرب بازی می‌کند؟

خبرنگار وال‌استریت‌ژورنال در بروکسل در توییتر خود مدعی شد که رافائل گروسی مدیرکل آژانس بین المللی اتمی احتمالا طی روزهای آتی به ایران سفر کند.
کد خبر: ۱۳۳۶۷۴۲
به گزارش جام جم آنلاین ، لارنس نورمن، خبرنگار وال استریت ژورنال در پیام توییتری خود نوشت: از برخی منابع شنیده‌ام که در پی احتمال سفر قریب‌الوقوع گروسی به ایران و پیش از جلسه شورای حکام، مذاکرات از سر گرفته خواهند شد.
آژانس بین المللی اتمی هنوز در خصوص این سفر بیانیه رسمی منتشر نکرده است.

نورمن در ادامه پیام خود مدعی شد: به نظر می‌رسد که ایران اکنون یک دعوت‌نامه [برای گروسی]فرستاده است. اما احتمالاً شرط و شروطی [به دعوت‌نامه]پیوست شده است. گفتگو‌های جدی در جریان است.
این در حالی است که نورمن پیش از این ادعا کرده بود که ایران درخواست مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی برای سفر به تهران را رد کرده است.

بر پایه این گزارش، ایران و آژانس اتمی اسفندماه سال گذشته به توافقی برای ارائه دسترسی‌های داوطلبانه از سوی ایران به دو مکان مشخص شده و تسهیل فعالیت‌های راستی آزمایی آژانس دست یافتند. این توافق، یک بار قبل از منقضی شدن به مدت یک ماه و تا تاریخ سوم تیرماه تمدید شد، اما ایران بعد از آن تاریخ، توافق مذکور را تمدید نکرد.

آژانس بین‌المللی انرژی اتمی می‌گوید پروتکل الحاقی به این نهاد بین‌المللی اجازه دسترسی گسترده‌تر به اطلاعات و اماکن موجود در ایران را می‌دهد. سال گذشته مجلس شورای اسلامی ایران قانونی را به تصویب رساند که دولت را ملزم می‌کند در صورت عدم رفع تحریم‌ها علیه ایران بازرسی‌های آژانس اتمی در ایران را معلق کند.

کشور‌های غربی به رهبری آمریکا و رژیم صهیونیستی در سال‌های گذشته ایران را به پیگیری اهداف نظامی در برنامه هسته‌ای این کشور متهم کرده‌اند. ایران قویاً این ادعا‌ها را رد کرده است.
 
منبع: ایرنا
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها