رئیس کل دادگستری استان یزد، گفت: با اتمام روند رسیدگی پرونده سنگین رمال دعا نویس در یزد، این مجرم به اتهام فساد به اعدام محکوم شد و اما صد افسوس که تراژدی تلخ اعتماد بیجای برخی مردم به اینگونه افراد باز می تواند ادامه داشته باشد.
کد خبر: ۱۳۳۶۵۴۰

به گزارش خبرنگارجام جم آنلاین یزد ، غلامعلی دهشیری با اشاره به تأیید حکم اعدام این رمال از سوی دیوان عالی کشور، اظهار داشت: پس از مراجعه چند نفر از شهروندان به مراجع ضابط و دادسرا مبنی بر سوء استفاده مالی و عاطفی از آنان توسط یک فرد موسوم به فالگیر، مراتب جهت بررسی دقیق در دستور کار قرار گرفت.
وی در تشریح اعمال مجرمانه این فرد با ظاهر فریبنده، گفت: این فرد ابتدا با قرائت احادیث و بعضاً آیاتی از قران، اعتماد سوژه های خود را جلب می کرده و سپس به انجام اقدامات مجرمانه خویش می پرداخته است.
این مقام قضایی تصریح کرد: فریب مراجعه کنندگان به پرداخت هزینه های گزاف برای تخلیه انرژی های منفی، گاهی انجام اعمال منافی عفت به بهانه های واهی تحت عنوان تخلیه انرژی منفی و ... از جمله اقدامات مجرمانه این فرد شیاد بوده است.
وی با اشاره به این مسئله که جامعه نیازمند آگاهی بیشتر است، افزود: هر یک از این مجرمین هم که دستگیر شوند مادامی که جامعه به آن سطح از علم و آگاهی نرسد که به اینگونه افراد مراجعه نکنند، باز مجرم جدیدی پیدا می شود از عواطف و احساسات پاک شهروندان سوء استفاده؛ و آنها را به سخره بگیرد و به دنبال عملی نمودن نیات شوم خود باشد.

رئیس کل دادگستری استان، با تأکید بر اینکه شهروندان باید بدانند در هیچ کراهتی، کرامت نیست، اظهار داشت: وقتی یک فرد نامحرم به هر بهانه ای مبادرت به لمس یک زن می کند و یا به خود حق می دهد که با بهانه های واهی، نگاه مستقیم به بدن و یا برخی از جوارح زنان بکند باید مطمئن شد که حتماً ریگی به کفش دارد و یک جای کارش می لنگد.

وی خاطرنشان ساخت: هیچ مرد مسلمان و معتقدی به خود اجازه نمی دهد که به طور مستقیم به صورت یک زن نامحرم خیره شود، حال چگونه برخی از افراد برخی از کارهای رذیلانه و خبث باطنی فردی را می دیدند اما بازهم اعتماد می کردند و اجازه می دادند که او به بهانه های مختلف، نیات پلید خود را پیاده کند.

دهشیری با اشاره به سابقه این فرد خاطی، گفت: اینگونه افراد شاید به واسطه برخی از اعمال شیطانی و کثیف خود ارتباطاتی با اجنه هم داشته باشند و به واسطه این امر از برخی از امور گذشته برای جلب اعتماد سوژه های خود استفاده نمایند، اما هرگز نباید فریب این صحنه سازی ها را خورد.

وی تصریح کرد: در این پرونده چندین زن و دختر فریب این فرد را خورده اند و مورد باجگیری در زمینه های گوناگون قرار گرفته اند اما باید نسبت به این گونه موارد و اتفاقات مشابه به شهروندان هشدار داد که افراد برای گره گشایی در امور شخصی به دنبال اقدام رحمانی باشند نه اقدام شیطانی؛ و تمسک به علوم غریبه و رمل و غیره که در برخی از آیات قرآن نیز با لحن نکوهش و عتاب آمده است.
رئیس کل دادگستری استان گفت: شهرو
ندان بدانند اگر کار و یا عملی از دایره عقل، شرع و اخلاق و امور متعارف عدول کرد، این امر یک کار ناصواب، بیهوده و صد در صد موجب خسران و ضرر دنیوی و اخروی است که نه تنها نباید به آن کار ادامه داد، بلکه باید با ارائه گزارش به مبادی ذیربط برای بررسی و رفع ریشه آن اقدام نمود.

وی یادآور شد: در این پرونده، این فرد فالگیر برخی از مراجعین خود را مورد مورد سوء استفاده  قرار داده است.
 
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها