نوید روزهای خوش برای کارخانه صدر فولاد خرم آباد

راه اندازی آزمایشی ماشین آلات کارخانه صدر فولاد لرستان

سرویس و راه‌اندازی ماشین آلات و خط تولید کارخانه تعطیل شده صدر فولاد لرستان به صورت آزمایشی آغاز به کار نمود.
کد خبر: ۱۳۳۵۸۳۱
راه اندازی آزمایشی ماشین آلات کارخانه صدر فولاد لرستانبه گزارش جام جم انلاین لرستان: کارخانه صدر فولاد خرم‌آباد که در زمینی به مساحت 35 هکتار  احداث شده بود و یکی از بهترین واحدهای تولیدی ذوب آهن و میلگرد بود که سالانه ۶۰۰ هزار تن فولاد تولید می‌ کرد و قرار بود این میزان تولید ۲.۵ برابر شود متاسفانه این مهم نه تنها محقق نشد و به منصه ظهور نرسید بلکه این کارخانه در پاییز سال 96 نتوانست وضع موجود خود را هم حفظ نماید و حدود 4-5 سال گذشته به دلیل بدهی بیش از 150 میلیارد تومانی به سیستم بانکی و عدم تامین سرمایه در گردش به تعطیلی کشیده شد و 180 کارگر، آن از کار بیکار شدند.
 
اما طی بررسی ها و پیگیری های صورت گرفته و برگزاری جلسات مکرر، حال نوید روزهای خوشی برای چرخش تولید در این کارخانه و بازگشت به کار کارگران آن به گوش می رسد.
 
رئیس کل دادگستری لرستان گفت: بر اساس برنامه تدوین شده ستاد بزرگداشت هفته قوه قضاییه و در راستای اجرای سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی ابلاغی از سوی مقام معظم رهبری و حمایت از تولید همچنین اجرای شعار راهبردی سال یعنی پشتیبانی و حمایت از تولید، حمایت‌ها و موانع زدایی بازدید از صدر فولاد انجام شد که این کارخانه یکی از بهترین واحد‌های تولیدی ذوب آهن و میلگرد است که در اوج فعالیت ۲۴۰ نفر اشتغال زایی داشته است.
 
محمد رزم افزود: عدم تامین سرمایه در گردش به مبلغ ۱۵۰میلیارد تومان از دلایل تعطیلی کارخانه صدر فولاد بوده است.
 
وی ادامه داد: شرکت صدر فولاد از طریق حق العمل کاری پیمانکار بخش خصوصی فعالیت خود را شروع می‌کند و در غیر این صورت افرادی از بخش خصوصی سرمایه در گردش مورد نیاز را به عنوان سهامدار در این کارخانه تامین خواهند کرد.
 
نماینده مردم خرم‌آباد و چگنی در مجلس شورای اسلامی نیز  از آغاز سرویس و راه‌اندازی ماشین آلات و خط تولید کارخانه  صدر فولاد لرستان به صورت آزمایشی خبر داد.
 
مهرداد ویسکرمی افزود: همچنین مقرر شده تا ظرف حداکثر سه ماه، تعمیرات و بروزرسانی تجهیزات آن انجام شود.
 
وی ادامه داد: بکارگرفتن نیروهای بومی در این واحد در اولویت است و کارگرانی که از گذشته در این شرکت مشغول به کار بوده و اکنون بیکار شده‌اند نیز در اولویت جذب و بازگشت به کار قرار دارند.
 
ویسکرمی بیان کرد: فعالیت شرکت در ۲ نوبت کاری آغاز و میلگرد ۱۲ و ۱۸ به مدت ۱۵ روز تولید شود ضمن اینکه در مدت بروزرسانی تجهیزات، نیروها نیز آموزش لازم را خواهند دید.

نماینده مردم خرم‌آباد و چگنی در مجلس شورای اسلامی گفت: برنامه مالک جدید فولاد صدر این است که تا ۴.۵ میلیون تن تولید در قسمت ذوب کارخانه داشته باشند که با این اوصاف بیش از ۲ هزار نفر اشتغال مستقیم ایجاد خواهد شد.
 
 
فاطمه حافظی- جام جم لرستان
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها