تهیه‌کننده برنامه «گردش علمی»؛

صنایع کشور را به نوجوانان معرفی می‌کنیم

برنامه «گردش علمی» که از شبکه امید روی آنتن می‌رود؛ سعی دارد صنایع و کارخانه‌های رده اول کشور را در دل یک گشت خانوادگی به نوجوانان معرفی کند و خط تولید آنها را به مخاطبان نشان دهد. حمیدرضا یعقوبی، تهیه‌کننده و یکی از بازیگران «گردش علمی» است که در گفت‌وگو با جام‌جم به معرفی بیشتر برنامه‌ پرداخت.
کد خبر: ۱۳۳۵۶۶۸

حمیدرضا یعقوبی در این باره به جام جم بیان کرد: ابن برنامه بر مبنای گردش‌های علمی که مدارس برگزار می‌کردند، شکل گرفت. اما باتوجه به شیوع کرونا نتوانستیم جمعیتی از دانش‌آموزان را با خود همراه کنیم. پس برنامه با متد جدید اینگونه طراحی شد که یک پدر تهیه‌کننده و مستندساز تلویزیون دست دختر و پسر نوجوانش را می‌گیرد و به بهانه ساخت مستند، روایتی از یک چرخه تولید و صنعت را به فرزندانش نشان می‌دهد.

این تهیه‌کننده و اجراگر نقش پدر گفت: نوجوان دختر و پسر هم یکسری سوال دارند که از مجموعه می‌پرسند و مستند به این شکل صورت می‌گیرد. برای شکستن فضای سرد و سنگین کارخانه‌ها یک عروسک هم با نام پروفسور دانا به مجموعه اضافه کردیم که درواقع پدربزرگ بچه‌هاست. پنج دقیقه ابتدایی برنامه در آزمایشگاه پروفسور می‌گذرد و از آنجا باب بازدید یکی از صنایع باز می‌شود.

او ادامه داد: سعی کردیم در ۲۶ قسمت ابتدایی برنامه سراغ کارخانه‌های درجه یک، رده بالا و بزرگ مملکت بریم و آنها را معرفی کنیم. مواردی نظیر خودروسازی، واکسن و سرُم‌سازی، صنایع شیر و... از این دست هستند. تا به حال در برنامه سمت کارگاه و معرفی شغل نرفتیم.

این فصل از برنامه «گردش علمی» در ۲۶ قسمت شنبه‌ها ساعت ۱۶ و ۳۰ دقیقه روی آنتن می‌رود و یکشنبه‌ها ساعت ۱۳ و ۱۵ دقیقه بازپخش می‌شود.

نوشین مجلسی/جام جم

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها