اعلام زمان و شبکه پخش فیلم‌های سینمایی آخر هفته سیما

«نفس» تلویزیون تازه می‌شود

مصاحبه جام جم آنلاین با شاهد احمدلو بازیگر سریال «گاندو2»؛

«گاندو» برای جذب مخاطب نیازی به حاشیه سازی ندارد/ محسن کلاهی یک مجرم دوست داشتنی است

از کارهایش خاطرات زیادی داریم از فیلم سینمایی «سرب» گرفته تا سریال «رهایی» و «گشت ویژه».
کد خبر: ۱۳۳۵۶۴۸
او البته چند سالی است که علاوه بر بازیگری، کارگردانی و به تازگی تهیه کنندگی آثار سینمایی را هم انجام می دهد و با این حال کماکان همکاری اش را با تلویزیون حفظ کرده، چون به قول خودش آدمی نیست که نمک بخورد و نمکدان بشکند. به همین بهانه در جام جم آنلاین با احمدلو که این شب ها سری دوم سریال «گاندو» را از شبکه سوم سیما روی آنتن دارد درباره نقش و حضورش در این سریال به گفت و گو پرداخته ایم که در ادامه می خوانید.  
 
این شب ها بیننده سری دوم از سریال «گاندو» از شبکه سوم سیما هستیم. محسن کلاهی در این سریال چه چالش هایی برای شما داشت تا بتوانید به او نزدیک شوید و به خوبی اجرایش کنید؟
نقش هایی مثل محسن کلاهی یا همان محسن الکی خیلی برای من جذاب هستند. به این خاطر که فاصله بسیاری با شخصیت اجتماعی و خصوصی خود من دارند. بنابراین شناخت اینگونه شخصیت ها برایم خیلی جذاب است. محسن کلاهی هیچ سنخیتی با خود من ندارد و همین مسئله برایم چالش برانگیز است. چالشی که من را ترغیب به بازی و همکاری در اینچنین نقش ها و پروژه هایی می کند. البته «گاندو» در همان سری اولی که پخش شد امتحانش را نزد مخاطبان پس داد و با وجود کارگردانی مثل جواد افشار که از اساتید سریال سازی است دیگر جای تردیدی برای من به عنوان بازیگر نبود که در این سریال نقش آفرینی کنم.

ما به ازای این شخصیت را در جامعه دیده بودید؟
نه به این شدت نمایشی، اما قطعا چه در زندگی حرفه ای و چه در زندگی خصوصی بارها با کاراکترهای به قول معروف اراذل و اوباش و لات روبرو بوده ام، اما من به عنوان بازیگر موظف بودم که برای جذاب تر شدن نقش با ظرفیت های موجود در فیلمنامه و راهنمایی های کارگردان باری بر نقش اضافه کنم و خوشبختانه با بازخوردهایی که از سمت مردم گرفتم در این کار موفق شدم.
«گاندو» برای جذب مخاطب نیازی به حاشیه سازی ندارد/ محسن کلاهی یک مجرم دوست داشتنی استو محسن کلاهی شد یک شخصیت منفی شیرین؟
ببینید، مخاطب از چنین شخصیت هایی در جامعه توقع روحیه شیرین و طنز ندارد، اما من این ویژگی را در بازی این شخصیت قوت بخشیدم و در نهایت محسن کلاهی شد یک مجرم دوست داشتنی.

شما کلا نقش منفی دوست دارید؟
به شدت. به این خاطر که من خودم بسیار انسان مثبتی هستم و دوست دارم آن وجه از شخصیتی که در زندگی ندارم را در نقش هایم در بیاورم. نقش های منفی اگر خوب اجرا شود بسیار مورد اقبال عموم و مخاطب قرار می گیرد. امروز دیگر می بینیم که شخصیت های مثبت (به ویژه در آثار تلویزیونی) کلیشه شده اند و بنابراین دیگر به لحاظ دراماتیک جذابیتی برای مخاطب ندارد، اما نقش های منفی هنوز ظرفیت بالایی برای آن دارد که هم بازیگر خودش را بهتر در آن محک بزند و هم روی مخاطب تاثیرگذار باشد.

فکر می کنید حواشی که برای سریال «گاندو» پیش آمد چقدر روی دیده شدن سریال موثر بود؟
«گاندو» مجموعه ای نیست که برای جذب مخاطب نیاز به حواشی داشته باشد. چون مخاطب گسترده خود را از همان ابتدا پیدا کرده است، مثل سریال «پایتخت». «پایتخت» در هر فصل مجموعه ای از نکات مثبت و منفی را در کنار هم دارد، اما همواره مخاطبان ثابت و پر و پا قرص خود را دارد.

در سال‌های اخیر علاقه بازیگران به همکاری با تلویزیون به دلایل مختلفی کم شده، اما شما با وجود حضور مستمر در سینما به عنوان بازیگر، کارگردان و تهیه کننده همچنان همکاری تان را با تلویزیون قطع نکردید. این علاقه و دلبستگی نسبت به رسانه ملی از کجا نشات می گیرد؟
از معرفت من. من آدمی نیستم که نمک بخورم و نمکدان بشکنم. این ویژگی در دایره رفتارهای شخصی و خانوادگی و اجتماعی من هم وجود دارد. من در رسانه ملی مجموعه های تلویزیونی پرمخاطبی ساختم و امروز به عنوان هنرمند این کشور بر خودم واجب می دانم که اگر پیشنهاد خوبی از سوی تلویزیون داشتم حتما آن را انجام دهم. به هر حال اصل و هدف ما رضایت مردم است. من احترام زیادی برای مردم قائل هستم. چرا که در بقا و تداومم در این حوزه نقشی بسیار موثر داشتند و امروز می بایست پاسخگویی این لطف مردم باشم. فرقی نمی کند در تلویزیون یا در سینما؛ فقط کاری را انجام می دهم که به دل مردم بنشیند.  
   
ساناز قنبری / جام جم آنلاین 
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها