رنگ بندی در برخی از نقاط جهان (تعیین میزان شدت بیماری کرونا) تغییر کرده است.
کد خبر: ۱۳۳۵۶۱۳

به گزارش جام جم آنلاین ، بررسی آخرین وضعیت کرونا در نقاط مختلف جهان نشان می دهد برخی از نقاط از لحاظ شیوع بیماری کمرنگ تر شده اند ؛ بدان معنا که کرونا در حال فروکش کردن است. اما در نقطه مقابل کشورهایی قرار دارند که وضعیت وخیمی پیدا می کنند، همانند آفریقای جنوبی که به تازگی با یک سویه جدید و جهش یافته هم روبرو شده است.

در آمریکای شمالی آمریکا همچنان قرمز پررنگ (بدترین وضعیت ابتلا) است و کانادا و مکزیک هم نارنجی پررنگ شده اند (در مرحله شیوع گسترده و رو به وخامت). در این نقطه رنگ نارنجی کشور گواتمالا حتی بدتر و پررنگ تر هم هست.در آمریکای جنوبی هم برزیل و آرژانتین نارنجی هستند، کشور گویان یک درجه پررنگ تر است و کشور کوچک سورینام هم در وضعیت قرمز به سر می برد.

در قاره آفریقا وضعیت در لیبی و مراکش در شمال این قاره و آفریقای جنوبی و بوتسوانا در جنوب بد است.

کشورهای اتحادیه اروپا و بریتانیا نیز وضعیت بدی را از لحاظ همه گیری پشت سر می گذارند و رنگ اکثر آنها نارنجی، نارنجی پررنگ و قرمز است. روسیه نیز وضعیت بدی در زمینه همه گیری بیماری دارد.

در قاره آسیا عراق و سوریه، ایران، اردن و اراضی اشغالی در خاورمیانه وضعیت بحرانی را پشت سر می گذارند. البته رنگ بندی نقشه ایران نسبت به هفته گذشته یک درجه کمرنگ تر شده اما هنوز قرمز است و یکی از بدترین وضعیت های همه گیری کرونا را در کشور دارد.

مالزی، تایلند، اندونزی و مغولستان هم در کشور آسیایی نیز بدترین وضعیت را دارند.

نقشه زیر رنگ بندی ویروس کرونا در جهان را نشان می دهد.

آخرین رنگ بندی کرونایی در جهان (عکس)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها