در حال حاضر اسناد و مدارکی در اختیار دارم که ثابت می کند رقم های نجومی به حساب برخی داوران واریز شده است.
کد خبر: ۱۳۳۴۹۴

به همین دلیل اعتقاد دارم برخی داوران رشوه می گیرند...این چند خط، بخشی از گزارشی بود که روز گذشته یکی از روزنامه های ورزشی صبح از پرویز سیار، کارشناس مطرح داوری کشورمان به چاپ رساند. اتهام گرفتن رشوه از سوی داوران ایرانی ، خیلی زود با واکنش های این قشر از جامعه فوتبال همراه شد؛ به طوری که به فاصله چند ساعت از مطرح شدن این اتهام سنگین ، داوران اعلام کردند تا مشخص نشدن مساله ، دیگر حاضر به قضاوت در لیگ نیستند.
آنها اعتراض خود را با تنظیم نامه ای و ارسال آن به فدراسیون فوتبال اعلام کردند تا مشخص شود قضیه جدی تر از آن چیزی است که در نگاه اول به ذهن می رسد. در این نامه ، از دبیر فدراسیون فوتبال خواسته شده است تا هرچه زودتر این اتهامات مورد بررسی قرارگیرد تا از حیثیت داوران دفاع شود.
سلیمانی که یکی از اعضای کمیته داوران فدراسیون فوتبال است ، این خبر را تایید می کند: تمام داوران که در رقابت های لیگ برتر قضاوت می کنند، نسبت به اتهامات مطرح شده گله مند هستند و خواستار روشن شدن این موضوع شدند. این خبر حیثیت داوران را لکه دار کرده است و در نحوه قضاوت آنها در میادین داخلی و خارجی تاثیر منفی می گذارد.
به گفته سلیمانی ، داوران قصد دارند در این مورد اعاده حیثیت کنند و هدفشان این است که اگر موضوعی وجود دارد، افراد با شهامت نام داور خاطی را اعلام کنند. یکی از داورانی که نسبت به این اتهام بشدت ناراحت است ، داور منتخب نیم فصل اول لیگ برتر است.
محسن قهرمانی که از داوران بین المللی فوتبال کشورمان به شمار می رود، در واکنش به انتشار اتهاماتی مبنی بر تطمیع داوران از سوی برخی تیمها و مسوولان ورزشی می گوید: نمی دانم به چه دلیلی این مطلب منتشر شده و فردی که این مطالب را مطرح کرده است ، به چه مدرکی استناد کرده است. اما به هر حال فردی که داوران را متهم کرده ، بهتر است مدارک خود را ارائه کند. در غیر این صورت داوران به هیچ وجه از حق قانونی خود نمی گذرند و تا آخرین لحظه ، این مساله را پیگیری خواهند کرد. ما به هیچ عنوان از حق خود کوتاه نمی آییم و تا آخرین لحظه این مساله را پیگیری خواهیم کرد.
روز گذشته و با وجود این اظهارات و واکنش ها، پرویز سیار بار دیگر ادعاهایش را تایید کرد: پس از درگیری لفظی که هفته گذشته با یکی از داوران باتجربه کشورمان بر سر چنین مسائلی داشتیم ، یکی از داوران بین المللی ، پرده از اتفاقاتی برداشت که نشان می دهد وضعیت فساد مالی بین برخی داوران وخیم تر از برداشت های قبلی من بود.این کارشناس داوری فوتبال کشورمان ، ظاهرا توانایی اثبات ادعا و اتهام خود در دادگاه را هم دارد.
سیار می گوید: بهتر است داوران از من شکایت کنند تا ادعاهایم را در دادگاه به اثبات برسانم. من 3شاهد زنده دارم که ادعای آنها خود صورت جلسه است. یک کارشناس داوری ، یک داور بین المللی و یک کمک داور ملی شاهد من هستند که اگر لازم باشد در دادگاه شهادت خواهند داد.
پس پرداخت رشوه به برخی داوران لیگی قطعا در روزهای آینده به جدی ترین بحث فوتبال ایران تبدیل خواهد شد و حتی امکان دارد بازیهای آینده لیگ و جام حذفی را هم تحت تاثیر قرار دهد. امیدواریم این اتهامات هیچ گاه درست نباشد.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها