تاکنون بیش از ۸۰۰ هزار دز واکسن کرونا در این استان تزریق شده است
کد خبر: ۱۳۳۴۴۶۲
استقبال گسترده مردم استان البرز از طرح واکسیناسیون کرونابه گزارش جام جم آنلاین البرز، مهرداد بابایی سخنگوی قرارگاه مقابله با کرونا استان گفت: تا کنون بیش از ۸۰۰ هزار دز  واکسن کرونا در این استان تزریق شده که بیش از 600هزار نفر نوبت اول و بیش از 200هزار نفر نوبت دوم واکسن کرونا را نیز دریافت  کرده اند.
بابایی افزود: اگر چه ۱۷ مرکز واکسیناسیون به تناسب جمعیت برای البرز پیش بینی شده بود اما اکنون ۳۰ مرکز واکسیناسیون کرونا در استان البرز فعال است که به زودی تعداد آنها به ۳۲ مرکز افزایش می یابد.
سخنگوی قرارگاه مقابله با کرونا البرز گفت: این روزها شاهد استقبال گسترده مردم استان البرز از طرح واکسیناسیون کرونا هستیم و دانشگاه علوم پزشکی استان در کنار واکسینه کردن گروه های سنی اعلام شده، واکسیناسیون گروه های پرخطر را با سرعت در برنامه کاری قرار داده است.
او افزود: جامعه فرهنگیان استان البرز با جمعیتی حدود ۳۰ هزار نفر، رانندگان خودروهای حمل ونقل عمومی، بیماران خاص و مشاغل پرخطر در مرحله تکمیلی واکسیناسیون قرار دارند.
سخنگوی قرارگاه مقابله با کرونا  البرز  با اشاره به این که روزانه  بیش از ۲۰ هزار دز واکسن در استان تزریق می شود، گفت: واکسن های تزریق شده  تاکنون عارضه خاصی نداشته و برای پیشگیری از شیوع کرونا نیز موثربوده است .
او افزود: رعایت محدودیت های کرونا وشیوه نامه های بهداشتی از زیر ۴۰ درصد به بالای ۶۵ درصد در البرز رسیده که اگر این روند افزایشی باشد می توان امیدوار بود  آماربیماران کرونایی  کاهش پیدا می کند.
بابایی گفت: در صورتی که میزان رعایت شیوه نامه های بهداشتی به بالای ۸۵ درصد برسد. می توان تا حدودی امیدوار بود که میزان مراجعه روزانه بیماران کرونایی به مراکز درمانی و بهداشتی نیز کاهش یابد.
او افزود: تعداد ماموریت های اورژانس البرز حدود۷۰۰ ماموریت است که نسبت به موج قبلی که روزانه ۴۵۰ ماموریت بوده افزایش یافته اما اکنون چند روزی است که تثبیت شده و امیدواریم روند کاهشی داشته باشد.
وی در خصوص روند تزریق واکسن کرونا در استان خاطرنشان کرد: واکسیناسیون در این استان شتاب گرفته و با سرعت در حال انجام است.
سخنگوی قرارگاه مقابله با کرونای استان البرز گفت: با دستور استاندار و همراهی دستگاه های مختلف از جمله شهرداری کرج  یک نقاهتگاه موقت بستری با ۵۰۰تخت برای بیماران کووید ۱۹ در حال تجهیز و راه اندازی است ضمن آنکه نقاهتگاه ۶۰ تختخوابی فردیس نیز خدمات ارائه می دهد.
 
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها