مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان بوشهر خبر داد؛

افزایش 600 درصدی اعتبار تسهیلات مشاغل خانگی

روابط عمومی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان بوشهر گفت؛

صدور الکترونیکی گواهی صلاحیت ایمنی پیمانکاران

صدور گواهی صلاحیت ایمنی جهت شرکت پیمانکاران در تمامی مناقصات دولتی به صورت الکترونیکی از طریق سامانه جامع روابط کار انجام خواهد شد.
کد خبر: ۱۳۳۴۳۰۵

 

به گزارش جام جم آنلاین بوشهر و به نقل از روابط عمومی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان بوشهر؛ مصدق کشاورزی در جلسه کمیته بررسی تعیین صلاحیت ایمنی پیمانکاران گفت: بر اساس آیین نامه تعیین صلاحیت ایمنی امور پیمانکاری مصوب شورای عالی حفاظت فنی، تمام پیمانکاران باید متناسب با نوع فعالیت نسبت به رعایت ملاحظات ایمنی، شناسایی مخاطرات و ارزیابی ریسک، بکارگیری مسئولین ایمنی و فراگیری آموزش های ایمنی توسط کارگران و کارفرمایان اقدام کنند.
وی با اشاره به الکترونیکی شدن صدور گواهی صلاحیت ایمنی پیمانکاران افزود: پیمانکاران پس از احراز هویت و اخذ نام کاربری و رمز عبور از سامانه جامع روابط کار (به صورت الکترونیکی یا مراجعه به دفاتر پیشخوان)، می توانند برای پیگیری امور خود به سامانه svcc.mcls.gov.ir ورود کنند.
 کشاورزی در ادامه گفت: تمامی پیمانکاران باید صلاحیت انجام کار خود را از نظر ایمنی از وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی اخذ کنند و کارفرمایان نیز ملزم به عقد قرارداد با پیمانکارانی هستند که صلاحیت انجام کار آنان از نظر ایمنی توسط وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی تایید شده باشد و هیچ گونه مجوز دستی صادر نخواهد شد.
 این مقام مسئول تصریح کرد : باتوجه به لازم الاجرا بودن کلیه آیین نامه های حفاظت فنی و بهداشت کار مصوب شورای عالی حفاظت فنی و بهداشت کار، ضمن برخورد قانونی با پیمانکاران متخلف، از ادامه فعالیت این قبیل پیمانکاران در پروژه های در دست اجرا نیز از طریق مراجع قضایی جلوگیری می شود.
کشاورزی عنوان کرد: مطابق مصوبه هیأت وزیران، دریافت گواهی تأیید صلاحیت ایمنی پیمانکاران جهت شرکت در مناقصات از وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی الزامی است.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان بوشهر در پایان عنوان کرد: بر این اساس، در صورت وقوع حادثه ناشی از کار به دلیل بی‌توجهی به ماده (۲) این آیین نامه، می تواند بخشی از مسئولیت وقوع حادثه را متوجه کارفرما کند.

 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها