مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان بوشهر در نشست با اصحاب رسانه اعلام کرد؛

کسب رتبه اول از بین ۳۳ اداره منابع طبیعی و آبخیزداری کشور

مدیرکل منابع طبیعی استان بوشهر خبر داد؛

افتتاح 9پروژه به مناسبت هفته دولت

همزمان با گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر  و بزرگداشت هفته دولت 9 پروژه آبخیزداری در سطح استان افتتاح می شود
کد خبر: ۱۳۳۳۲۶۶

به گزارش جام جم آنلاین بوشهر و به نقل از روابط عمومی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان بوشهر مهندس منتظری  اعلام داشتند: همزمان با گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر  و بزرگداشت هفته دولت 9 پروژه آبخیزداری در سطح استان افتتاح می شود.

وی از اجرای طرح های آبخیزداری در سطح 12هزار سیصد و چهل و چهار هکتار از حوزه های آبخیز استان خبر داد و گفت: این پروژه ها در 4 شهرستان دشتستان، تنگستان، دشتی و دیر به انجام رسیده و آماده افتتاح است. وی اعتبار لازم برای اجرای این پروژه ها را بالغ بر 117 میلیارد و 728میلیون ریال عنوان کرد و گفت:این میزان اعتبار از محل صندوق توسعه ملی سال  99تامین و هزینه شده است.

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری بوشهر در ادامه به تشریح جزئیات این پروژه ها پرداخت و افزود: طرح های آبخیزداری در شهرستان دشتستان 5 مورد که درحوزه های آبخیزبوشکان، طلحه فاریاب، خیرک شکرک، گلدشت و دالکی  در شهرستان دشتی 2 مورد در حوزه های آبخیز شهری خورموج و خانی و در شهرستان تنگستان 1 مورد در حوزه آبخیز آبکره- سمل و نیز در  شهرستان دیر حوزه آبخیز جاشک که مجموعا 16 بند سنگ ملاتی با حجم عملیات 20568 مترمکعب  اجرا شده است.

وی با اشاره به برکات این طرح ها برای مردم و بهره برداران عرصه های منابع طبیعی تصریح کرد: از جمله مزایا و اثر بخشی این طرح ها می توان به  افزایش سطح آب سفره های زیرزمینی وکنترل ومهار فرسایش  خاک زراعی و جلوگیری از حمل رسوب، کنترل ومهار سیلابهای مخرب سالانه می باشد.

 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها