وزیر ورزش و جوانان گفت: بوروکراسی داخلی متاسفانه مانع آغاز عملیات اجرایی واگذاری استقلال و پرسپولیس شد.
کد خبر: ۱۳۳۲۳۸۳

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از فارس ، مسعود سلطانی‌فر در خصوص اقدامات صورت گرفته برای واگذاری دو باشگاه سرخابی پایتخت اظهار داشت: تمامی مراحل قانونی، اداری، حقوقی و مستند سازی خصوصی سازی دو باشگاه استقلال و پرسپولیس در وزارت ورزش و جوانان خاتمه یافته است. تمامی اسناد، مدارک، پرونده‌ها و گزارشات مورد نیاز حدود سه ماه است که به سازمان خصوصی سازی و سازمان بورس و اوراق بهادار تحویل داده شده است.

وی افزود: بر اساس مصوبات هیات عالی واگذاری شرکت‌های دولتی که به ریاست وزیر امور اقتصادی و دارایی و با حضور وزیر دادگستری و نمایندگان دادستان کل کشور، نمایندگان اتاق بازرگانی، صنایع و معادن، اتاق تعاون و نماینده منتخب مجلس تشکیل می‌شود نحوه واگذاری سهام سرخابی‌ها مشخص خواهد شد.

وزیر ورزش و جوانان خاطرنشان کرد: قرار بود عرضه اولیه با ۱۵ درصد سهام صورت پذیرد اما متاسفانه بوروکراسی داخل دو سازمان فوق الذکر که مسئولیت اصلی و قانونی امر خصوصی‌سازی شرکت‌های دولتی را بعهده دارند مانع آغاز عملیات اجرایی خصوصی‌سازی دو باشگاه و عرضه سهام اولیه آنها به هواداران شده است.

سلطانی‌فر افزود: در اولین ملاقاتی که با رییسی، رییس جمهور جدید حدود چهل روز قبل داشتم در مورد ضرورت خصوصی‌سازی دو باشگاه و اقدامات انجام شده گزارش دادم و او نیز تاکید کرد تا این اقدام در اسرع وقت انجام شود.

سلطانی‌فر تصریح کرد: بنده بعد از ملاقات با رییس جمهور دیدگاه و دستور مشارالیه را شفاها به وزیر اقتصاد و روسای سازمان‌های خصوصی سازی و بورس و اوراق بهادار منعکس کردم اما متاسفانه هنوز اقدامی صورت نپذیرفته است.

وی تاکید کرد: برای رشد و توسعه فوتبال کشور باید تمام باشگاه‌های لیگ برتری و لیگ یک بصورت واقعی به بخش خصوصی واگذار و توسط سهامداران آنها اداره و در چهارچوب ضوابط  فیفا مدیریت شوند.

وزیر ورزش و جوانان گفت: بهترین و عادلانه‌ترین شکل خصوصی‌سازی و واگذاری، تبدیل ماهیت حقوقی دو باشگاه استقلال و پرسپولیس به شرکت سهامی عام است که این اقدام توسط وزارت ورزش و جوانان انجام شده و نیز واگذاری سهام ریز آنها از طریق بازار پایه فرابورس به همه هواداران میلیونی خواهد بود.

وی اظهار داشت: نقشه راه سازمان خصوصی‌سازی بر اساس مصوبات هیئت عالی واگذاری، طی همین طریق است و امیدوارم که هرچه سریعتر این اقدام مهم آغاز شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۱ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها