هم‌زمان با ماه محرم صورت می‌گیرد

فعالیت انجمن‌های ادبی کانون در بستر فضای مجازی

فعالیت‌های انجمن‌های ادبی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان هم‌زمان با ماه محرم در بستر فضاهای مجازی و شبکه‌های اجتماعی ادامه خواهد داشت.
کد خبر: ۱۳۳۲۲۴۵

 حسین تولایی شاعر و کارشناس افرینش‌های ادبی و هنری کانون گفت: ادبیات عاشورایی با هدف ترویج آموزه‌های دینی و مذهبی و اخلاقی خلق می‌شود. این آثار را می‌توان ادبیات فضیلت‌ها و ارزش‌ها، عشق، حماسه، عرفان، پایداری، استکبارستیزی، حق ‌طلبی و عدالت‌خواهی، بیدارگری، افشا کننده و حرکت ‌آفرین نامید که گستره‌ی آن بسیار فراتر از مدح و مرثیه است.

بر اساس گزارش اداره‌کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون این شاعر تاکید کرد: شاعران و نویسندگان نوجوان عضو انجمن‌های ادبی کانون و مربیان و کارشناسان اهل قلم این مجموعه نیز رویکردی قابل تأمل به ادبیات آیینی و اشعار و داستان‌های عاشورایی دارند و هم‌زمان با آغاز ماه محرم، صفحات مجازی انجمن‌های شاعران و نویسندگان نوجوان به پاسداشت ارزش‌های قیام امام حسین (ع) حال و هوا و رنگ و بوی محرم به خود گرفته است و اعضای این انجمن‌ها با انتشار شعرها و داستان‌های کوتاه خود در این فضاها، ارادت خود را به سید و سالار شهیدان ابراز می کنند.

بر همین اساس هر شب یکی از شعرها و داستان‌های عاشورایی با گرافیک و تصویرسازی حسین دهلوی به‌روزرسانی می‌شود

علاقه‌مندان می‌توانند برای مطالعه‌ی این آثار به نشانی anjoman_e_shaeranenojavan و anjoman_e_nevisandeganenojavan مراجعه کنند.

یادآوری می‌شود انجمن‌های ادبی کانون که قدمتی حدود ۲۰ ساله دارد از سال ۱۳۹۸  نیز با دو عنوان «انجمن شاعران نوجوان» و «انجمن نویسندگان نوجوان» به‌صورت جداگانه  فعالیت می‌کند.

در حال حاضر حدود ۱۲۰ انجمن شعر و داستان با بیش از ۲۵۰۰ عضو نوجوان و ارشد کانون پرورش فکری در استان‌های مختلف فعال‌ است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها