گفت‌و‌گو با مرتضی پورعلی گنجی درباره آخرین شرایط مصدومیتش

با قدرت برمی‌گردم

 مرتضی پورعلی‌گنجی مدافع آرام و بی‌حاشیه تیم‌ملی، روحیه‌ای پولادین دارد. برای او مشکلات «بزرگ» نیستند و نمی‌توانند مانعی برای زندگی‌اش چه شخصی و چه فوتبالی باشند.
کد خبر: ۱۳۳۲۰۷۱

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از روزنامه جام جم ،  اگر با مرتضی صحبت کنید، خیلی زود می‌فهمید او جوانی با آرزوهای بزرگ است که با «ایمان واقعی» می‌خواهد به آنها برسد. پورعلی‌گنجی همیشه جملاتی کلیدی و مهمی در زندگی‌اش دارد. این‌که مشکلات نمی‌تواند او را شکست دهد. مرتضی به دلیل نوع زندگی‌‌ای که داشته، مثل فولاد آبدیده شده. او با جیب خالی و با انبوهی از مشکلات وارد فوتبال شد و توانست خود را پله پله بالا بکشد و همراه با تیم‌ملی به جام‌جهانی برود. پورعلی‌گنجی در جام ملت‌های ۲۰۱۹ قطر هم همراه تیم‌ملی حضور داشت و آن گل معروف را به عراق زد.

مرتضی همیشه به مشکلات نگاه خاص خود را دارد، مثل حالا که به دلیل مصدومیت مجبور است ماه‌ها دور از میادین باشد. او در لیگ چین با پارگی رباط صلیبی روبه‌رو شد و این اصلا خبر خوبی در آستانه مقدماتی نهایی جام‌جهانی نبود. اسکوچیچ هم یکی از بهترین مدافعان خود را از دست داد. مرتضی تا اواخر سال به دور از میادین است و بعد از آن تازه می‌تواند شرایط تمرین را به دست بیاورد. حتی مشخص نیست آیا در دو بازی آخر مقدماتی که در فروردین ۱۴۰۱ برگزار می‌شود، بتواند تیم‌ملی را همراهی کند یا نه اما قطعا در صورت صعود به جام‌جهانی، مرتضی یکی از مدافعان اسکوچیچ خواهد بود.

پورعلی‌گنجی که این روزها مشغول مداوای خود است، می‌گوید: «در قطر پایم را عمل می‌کنم.» او در این مدت با فیزیوتراپ‌های تیم‌ملی کار کرد. با اسکوچیچ سرمربی تیم‌ملی هم دیدار داشت و با او حرف زد. کادر پزشکی ایران آخرین وضعیت مرتضی را جویا شد، درست مثل زمانی که کی‌روش سرمربی تیم‌ملی بود و شدیدا هوای بازیکنان را داشت. پورعلی‌گنجی که خیلی با روحیه است، می‌گوید: «شک نکنید با قدرت و صلابت برمی‌گردم. انشاا... تیم‌ملی به جام‌جهانی صعود می‌کند چون این اتفاق انگیزه من را برای آمادگی بیشتر  و  دو چندان خواهد کرد.»

نگاه مرتضی به مصدومیت پارگی رباط صلیبی جالب است: «شک نکنید این مصدومیت مثل دیگر مصدومیت‌هاست، منتها یک مقدار سخت‌تر. هم اراده لازم را دارم و هم خدا را. بنابراین از چیزی نگران نیستم. همیشه خدا به من لطف بزرگی کرده. مطمئنم این روزها هم خیلی زود می‌گذرد و تمام می‌شود و می‌توانم فوتبال بازی کنم.»

پورعلی‌گنجی در یک سال گذشته هم با مصدومیت‌هایی روبه‌رو بود و حتی ۴ اردوی تیم‌ملی را از دست داد. در اردوی بحرین اما مرتضی کنار تیم‌ملی بود و کم و بیش هم فرصت بازی یافت. خیلی‌ها معتقدند پورعلی‌گنجی بازیکنی است که باید در تیم‌ملی فیکس باشد. باید دید در ماه‌های آینده چه سرنوشتی در انتظار این بازیکن خواهد بود.

مائده محقق / روزنامه جام جم 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها