فرمانده سپاه بیت‌المقدس کردستان عنوان کرد: رسانه‌ها باید جهت‌دهنده افکار عمومی و مایه تقویت قدرت ملی باشند و اجازه ندهیم دشمنان به جامعه ما جهت‌دهی بدهد.
کد خبر: ۱۳۳۱۹۴۲
رسانه های انقلابی در عرصه جنگ نرم بایستی مهاجم باشندبه گزارش جام جم آنلاین کردستان، سردارسیدصادق حسینی در مراسم گرامیداشت روز خبرنگار که به همت سازمان بسیج رسانه و در جوار مزار شهدای گمنام سنندج برگزار شد، با تسلیت ایام محرم، اظهار کرد: اصحاب رسانه در این آوردگاه سنگین تاکنون موفق عمل کرده‌اند و امیدوایم کوشاتر و باهوش‌تر عمل کنند.

وی خاطرنشان کرد: تمامی دغدغه‌هایی که از سوی اصحاب رسانه مطرح شد، همه واقعی بوده و امیدواریم بستر برای رفع این مشکلات و پاسخگویی به این دغدغه‌ها فراهم شود.

فرمانده سپاه بیت‌المقدس کردستان اذعان کرد: بخشی از نیازمندی‌های عزیزانی که با کمترین امکانات و تجهیزات در عرصه جنگ سختی که با آن روبرو هستیم تلاش می‌کنند مربوط به ارشاد اسلامی به عنوان دستگاه متولی است که امیدواریم متولیان امر صدای اصحاب رسانه را بشنوند.

سردار حسینی ادامه داد: امروز عرصه جنگ نرم است و مبارزه با جنگ نرم و همه جانبه دشمنان نیازمند عزم جهادی خبرنگاران و رسانه‌ها است.

وی تصریح کرد: جنگ نرم، هدف دشمن و عملیات دشمن یک واقعیت است آنها دنبال این هستند که ذهنیت مردم و افکار عمومی را مهندسی کنند و آنچه را مدنظر خودشان است خیلی آرام تحت تسلط قرار دهند و  بلاخره آنچه را می‌خواهند از زبان مردم و عمل آنها عملیاتی شود.

فرمانده سپاه بیت‌المقدس کردستان اظهار کرد: در این آوردگاه موفقیت‌هایی به دست آورده‌ایم که البته کافی نیست و می‌طلبد کسانی که از سواد رسانه‌ای خوبی برخوردار هستند بیشترین تاثیرگذاری را برای مقابله با هجمه‌های دشمنان از خود نشان دهند و مهاجم باشند نه مدافع و حمله کنید و بتوانند دشمن را به نقطه انهدام حرکت دهند.

سردار حسینی عنوان کرد: نباید اجازه دهیم دشمنان جامعه ما را جهت‌‌ دهند، رسانه‌های انقلابی می‌توانند هدایت‌گر جامعه به سوی اهداف عالی پیشرفت، اخلاق و معارف اسلامی باشند.

وی به تقارن روز خبرنگار و ایام محرم و واقعه عاشورا به عنوان ایثار بزرگ در تاریخ بشریت هستیم، گفت: رسانه‌ها پل ارتباطی آحاد مردم با مسئولان و صدای طبقات و لایه‌های جامعه هستند که می‌توانند اثرگذاری زیادی در جامعه داشته باشند.

فرمانده سپاه بیت‌المقدس کردستان عنوان کرد: رسانه‌ها باید جهت‌دهنده افکار عمومی و مایه تقویت قدرت ملی باشند و نباید اقدام و حرکتی بکنیم که در راستای تضعیف قدرت ملی باشد.

سردار حسینی همگرایی عمومی، پویایی و نشاط جامعه و فهم و درک صحیح به موقع نسبت به تحولات مختلف را از مهمترین کارکردهای رسانه‌ها دانست و عنوان کرد: رسانه‌ها نباید خود را به عملکرد چند مسئول خلاصه کنند ما باید در تراز انقلاب اسلامی حرکت کنند.

وی عنوان کرد: مطالبات ما از رسانه‌ها تقویت قدرت نرم ملی و کشور، ترویج فرهنگ انقلاب اسلامی، مبارزه با فساد، ارائه الگوهای جهادی به جوانان و غیره است.

فرمانده سپاه بیت‌المقدس کردستان افزود: رسانه‌ها باید فایلی دائمی تحت عنوان ترویج معروفات و نهی از منکر در شبکه اجتماعی باز و مستمرا در این راستا فعالیت کنند.

وی اذعان کرد: اگر در این زمینه فعالیت‌های رسانه‌ای وجود دارد کم است و به صورت جسته و گریخته صورت می‌گیرد در این حوزه باید هم‌افزا باشیم و جزیره‌ای عمل نکنیم.

وی گفت: امروز دشمنان نسل جوان و کانون خانواده‌ها را هدف قرار داده و تلاش می‌کنند که معروفات را به کنج خارج شده از متن برانند و بدی‌ها را جایگزین کنند.

فرمانده سپاه بیت‌المقدس کردستان با بیان اینکه فرهنگ اسلامی انباشته از خوبی‌هاست، خاطرنشان کرد: باید الگوهای خوب را برای مقابله با دشمنان برجسته کنیم و در این راستا برنامه‌ای مستمر داشته باشیم.

وی تصریح کرد: امروز مسائلی مطرح می‌شود که در شان حاکمیت اسلامی و مردمان خوب و انقلابی این استان نیست هرچند این افراد معدود هستند اما رفتار و حرکت آنها چشم‌گیر است و سعی می‌کنند آنچه نیت شر دشمنان است در قاموس اینها پیاده و الگو شود.

سردار حسینی افزود: آنها در تلاش هستند که مومنین و الگوهای خوب را در حاشیه قرار داده و معروفات را از بین ببرند، آنها دنبال تهی کردن مغز جامعه هستند.

وی با بیان اینکه ترسیم صحنه کربلا برای جامعه را مورد تاکید قرار داد و گفت: هدف امام حسین از قیام عاشورا بازگردندن دین رسول‌الله بر روی ریل اصلی آن بود.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها