رئیس بخش مراقبت‌های ویژه کرونای بیمارستان امام رضا(ع) مشهد:

دوره نهفتگی ویروس دلتا یک روز است

امروز سکوهای ورزشگاه اولدترافورد بعد از۱۷ ماه کاملا پر می‌شود

چهره جدید تئاتر رویاها

 آخرین باری که تمام ۷۵هزار سکوی ورزشگاه اولدترافورد پر بود، به اواسط ماه مارس سال گذشته میلادی بر می‌گردد.
کد خبر: ۱۳۳۱۸۷۴

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از روزنامه جام جم ،شیاطین سرخ در خانه پذیرای همشهری آبی‌پوش خود بود و توانست با دو گل مارسیال و مک تومینای، شاگردان پپ را شکست دهد. از آن زمان به بعد، نه تنها شرایط بازی در اولدترافورد بلکه جهان گرفتار مصیبتی بزرگ شد. شیوع ویروس کرونا در کشورهای دنیا باعث شد تا در ابتدا چند ماه فوتبال به طور کلی تعطیل شود و بعد هم در غیاب کامل تماشاچیان از سر گرفته شود. حالا بعد از ۱۷ ماه و در اولین بازی فصل جدید، شیاطین سرخ در اولدترافورد میزبان لسترسیتی است.  نکته‌ای که باعث تمایز این بازی شده، این است که یک بار دیگر تمام سکوهای این ورزشگاه برای بازی امروز پر می‌شود. در دو بازی دوستانه قبلی منچستر مقابل برنتفورد و اورتون به ترتیب ۳۰ و ۵۵ هزار نفر روی سکوها حاضر بودند. مدیران منچستر برای آنکه بتوانند امروز تمام سکوهای ورزشگاه خانگی خود را مملو از تماشاگر ببینند، مجموعه اقداماتی انجام داده‌اند که در ادامه به گوشه‌ای از آن اشاره می‌شود.

پشت پرده تمام تغییراتی که در این ۱۷ ماه در تئاتر رویاها انجام شده، خانم کلوت روچ مدیر عملیاتی باشگاه منچستر قرار دارد. یکی از اولین اقداماتی که او انجام داد، شروع همکاری با موسسه پزشکی Ecolab بود. این موسسه با کمک متخصصان خود تمام اقدامات لازم برای بهداشتی‌تر کردن این ورزشگاه را انجام داد. تمام محیط‌ها و فضاهای مربوط به این ورزشگاه از جمله سکوها، آشپزخانه، اتاق‌های تعویض لباس، مراکز تمرین و فضاهای اداری به‌دستگاه‌های ضد‌عفونی‌کننده دست‌ها مجهز شده است. در حال حاضر ۷۵۰ دستگاه ضد‌عفونی‌کننده در این ورزشگاه مستقر شده است.

یکی دیگر از تغییرات انجام شده، مربوط به معرفی سیستم جدید بلیت فروشی دیجیتال است. با استفاده از این سیستم جدید، روند تقاضا، خرید و تعیین کردن وضعیت بلیت‌ها بسیار راحت‌تر خواهد بود. خانم روچ در توضیح این تغییرات می‌گوید: « در کنار این تجهیزات جدید، ما تعداد نیروهای خود در داخل و اطراف اولدترافورد را نیز بیشتر کرده‌ایم. آنها با هواداران صحبت می‌کنند تا نحوه ورود راحت‌تر به ورزشگاه و همچنین چگونگی استفاده از گوشی‌های هوشمند را آموزش دهند زیرا شیوه ورود به ورزشگاه با گذشته متفاوت شده است». در کنار این موارد، مسؤولان منچستر طی چند ماه گذشته از طریق مجازی هم ارتباط زیادی با هواداران خود داشته‌اند. آنها با ارسال ویدئوها و تصاویر آموزشی در اپلیکیشن مخصوص باشگاه، موضوعاتی همچون خرید بلیت و نحوه ورود به ورزشگاه را به آنها آموزش داده‌اند. بخش دیگری که تغییرات مهمی داشته، مربوط به قسمت مخصوص به افراد معلول بوده است. تا پیش از شیوع کرونا، ۱۵۰۰ صندلی ریلی مخصوص این افراد در اولدترافورد وجود داشت. حالا با هزینه‌ای نزدیک به ۱۱ میلیون پوند، تعداد این صندلی‌ها در قسمت‌های مختلف این ورزشگاه به ۲۵۰۰ رسیده است. یک سیستم تلویزیونی جدید هم در ورزشگاه نصب شده تا تصویر مربوط به بازیکنان و هواداران روی سکوها با کیفیت بهتری پخش شود. گفته می‌شود این تغییرات در اولدترافورد در واقع سرآغاز تغییرات بزرگتری است تا این باشگاه در آینده به چیزی همچون ورزشگاه جدید تاتنهام یا سانتیاگو برنابئوی جدید برسد.

حسین خلیلی / روزنامه جام جم 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها