کد خبر: ۱۳۳۱۴۹۸
... و هنگامی که حرم حسین علیه‌السلام، در مجلس عزای کاخ یزید شرکت کردند، جمعی از زنان حرمسرای یزید، شیون سر دادند، در حالی که همه از جمله آل‌معاویه و آل‌سفیان حضور داشتند و زاری می‌کردند. یزید برای امام اشک ریخت و همواره می‌گفت خداوند لعنت کند پسر مرجانه را. به خدا سوگند من اگر در کنارش بودم، او را عفو می‌کردم. خدا حسین را رحمت کند. حال آن‌که پیش از این سر مبارک حسین بن علی علیه‌السلام را بر سردر کاخ خود آویخته بود و به اعتراض همسرش، آن را پایین آورد.

این برگی از تاریخ است و از قضا هیچ ارتباطی به روضه ندارد. ما از این سوگ قاتل‌ها بر مقتولان به اندازه کافی به خاطر داریم، چه در گذشته و چه حال!

مثل همان قاتلی که وقتی دست علمدار ملت امام حسین در نزدیکی فرات به زمین افتاد، نوشت هیچ آمریکایی‌ای عزادار ترور ژنرال قاسم سلیمانی نخواهد بود. حالا برای همین ملت امام حسین (ع)، آرزوی بهترین‌ها را می‌کند و می‌نویسد در کنار ما برای گرامیداشت ارزش‌های جهانی عدالت، برابری و شفقت است! ارزش و عدالت و شفقتی که از پایمال شدن آن خوشحال بوده و هست.

آقای بایدن! کاش یک بار دیگر به حرف‌های حاج قاسم گوش بدهی، به‌خصوص آن لحظه‌ای که می‌گوید: «ما ملت امام حسینیم، بپرس!» کاش پرسیده بودی و این حرف را می‌زدی.

انتظار نداری باور کنیم تو در کنار ما هستی و پیراهن سیاه تن می‌کنی، آن هم در حالی که از القاعده و داعش که زاییده‌های دست امثال تو هستند و امروز شمشیر بر شیعیان کشیده‌اند تا عربستانی که از تو پول و موشک می‌گیرد و بر سر مردم یمن می‌ریزد تا عراقی که هنوز روی دیوارهایش گلوله‌های توحش تو پیداست. ملت امام حسین (ع) در نیجریه و یمن و لبنان و عراق از تو و همپالکی‌های تو خاطره بد داریم، شمشیر مختار می‌خواهیم، نه اشک یزید!

این‌ها همه تاریخ است که می‌گوییم. ما قبلا هم از روسای‌جمهور آمریکا تبریک و همدلی شنیده‌ایم. شب سال نو‌هایی که با پیام‌های اوباما سپری شده خیلی دور نیستند، اما از آن نزدیک‌تر تحریم‌هایی هستند که حتی راه دارو را به روی مردم بسته‌اند. کدام همدلی؟!

ما حتی معنی این حرف را می‌فهمیم و برای ما روشن است که کجای سپهر دنیا ایستاده‌ایم که رئیس‌جمهور آمریکا مجبور می‌شود ما را مخاطب خود قرار دهد، حال آن‌که اگر به اختیار خودش بود و توانش را داشت، کربلایی دیگر به راه می‌انداخت. ما ملت امام حسینیم، بپرس!
 

مرتضی درخشان روزنامه‌نگار / روزنامه جام جم

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها