علیرغم مخالفتهای آمریکا، سفیر روسیه در برلین اعلام کرد که پروژه خط لوله انتقال گاز به آلمان در مراحل پایانی قرار دارد و به زودی افتتاح خواهد شد.
کد خبر: ۱۳۳۰۹۶۷
به گزارش جام جم آنلاین به نقل از خبرگزاری فارس، سفیر روسیه در برلین روز دوشنبه اعلام کرد که پروژه خط لوله گاز روسیه به آلمان موسوم به نورداستریم-۲ طی هفته‌های آینده تکمیل خواهد شد.

براساس گزارش خبرگزاری تاس، «سرگئی نچائف» سفیر مسکو در آلمان در مصاحبه با روزنامه ایزوستیا گفت: پروژه نورداستریم در مراحل پایانی کار قرار دارد و مخالفت‌های آمریکا تاثیری بر روی ساخت آن و روز تکمیل آن نخواهد داشت. کار در مراحل پایانی قرار دارد و طی چند هفته آینده تکمیل خواهد شد.

وی با اشاره به مذاکرات اخیر آمریکا و آلمان و توافق این دو کشور درباره پروژه نورداستریم نیز گفت: این یک توافق رسمی نیست و فقط یک بیانیه غیرالزام آور است و برای روسیه که هیچ مشارکتی در آن نداشته است معنای خاصی ندارد.

پروژه نورد استریم ۲ احداث دو خط لوله برای صادرات سالانه ۵۵ میلیون متر مکعب گاز از سواحل روسیه به آلمان از طریق دریای بالتیک است. این پروژه در ماه دسامبر گذشته به دلیل تحریم‌های آمریکا علیه شرکت سوئیسی سازنده آن متوقف شده بود، اما پس از مدتی دوباره از سر گرفته شد.

براساس گزارش یورو نیوز، آلمان و آمریکا در ماه جولای به توافقی رسیدند که بر اساس آن اجازه اتمام ساخت خط لوله گاز روسیه به اروپا، بدون اعمال تحریم‌های بیشتر از سوی واشنگتن، داده شده است.

با این حال در این توافقنامه هر دو کشور متعهد شده‌اند در مقابل هرگونه استفاده روسیه از خط لوله گازی نورد استریم ۲ به عنوان یک اهرم سیاسی علیه اروپا مقابله کنند.

روسیه پیش از این بار‌ها اعلام کرده است که به هیچ وجه از انرژی به عنوان یک اهرم فشار سیاسی استفاده نخواهد کرد.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها