نماینده دائم افغانستان در سازمان ملل:

پاکستان به ماشین جنگی طالبان کمک می کند

نماینده دائم افغانستان در سازمان ملل گفت: پاکستان از زمان خروج نیروهای خارجی در حال کمک به ماشین جنگی طالبان است.
کد خبر: ۱۳۳۰۷۴۸

به گزارش جام جم آنلاین، «غلام اسحاق زی» نماینده دائم افغانستان در نشست روز گذشته شورای امنیت سازمان ملل برای بحث و بررسی اوضاع افغانستان در باره عملیات مشترک سازمان هایی مانند لشگر طیبه با طالبان در تصرف شهرها و استان های افغانستان هشدار داد.

اسحاق زی با بیان اینکه طالبان از منطقه امن خود و دریافت کمک از پاکستان لذت می برد، خاطرنشان کرد: «این تنها یک تخطی از قطعنامه ۱۹۸۸ شورای امنیت سازمان ملل نیست بلکه منجر به بی اعتمادی به برقراری روابط با پاکستان می شود. ما از پاکستان می خواهیم کمک های مالی اش را به طالبان را قطع کند و در کنار ما در برابر این گروه تروریستی قرار بگیرد. »

وی افزود: ادامه درگیری ها و جنگ در افغانستان تهدیدی برای همه کشورهای منطقه خواهد بود. بیش از ۱۰ هزار جنگجوی خارجی که متعلق به ۲۰ سازمانِ تروریستی بین المللی می باشند در افغانستان در حال جنگ با دولت و مردم افغانستان هستند.

نماینده دائم هند نیز در این جلسه گفت:«باید آنهایی را که در مورد تامین مواد و کمک های مالی به گروه های تروریستی نقش دارند را مسئول دانست و از آنها خواست پاسخگو باشند. »

وی بدون اشاره به پاکستان افزود برای برقراری صلح در افغانستان باید محلِ امن آنها در منطقه فورا برچیده شود و زنجیر کمک به تروریست ها پاره شود.

در جلسه شورای امنیت سازمان ملل متحد، کشورهای عضو این سازمان از جمله چین بار دیگر درباره تبدیل شدن موضوع افغانستان به بحرانی بین المللی و تبدیل شدن این کشور به کانون گروه های تروریستی هشدار دادند.

این جلسه در حالی برگزار شد که طالبان « داوا خان مناپال » رئیس اطلاعاتِ دولت افغانستان را در حمله ای به قتل رساندند و از پیروزی مهم خود بر « زرنج » مرکز ولایت « نیمروز » خبر دادند.

در ابتدای جلسه شورای امنیت « دبورا لیون » نماینده ویژه سازمان ملل متحد در امور افغانستان اعلام کرد در هفته های گذشته جنگ در افغانستان وارد مرحله ای مرگبارتر و ویرانگرتر شده است. طالبان در ماه های ژوئن و ژوئیه موفق به تصرف بخش هایی مهم و همچنین روستاهای بسیاری در این کشور شدند.

وی افزود: شرایطی مشابه با جنگ داخلی در سوریه و یا در سارایوو می تواند در افغانستان اتفاق بیفتد.

منبع: ایرنا

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها