سهولت دسترسی به نیروی کار دارای کارت مهارت در زنجان
مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان زنجان:

سهولت دسترسی به نیروی کار دارای کارت مهارت در زنجان

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان زنجان:

داربست و نما، در صدر حوادث ساختمانی زنجان

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان زنجان گفت: عمده حوادث ساختمانی به بخش داربست و پس از آن نمای ساختمان مربوط است که بنا داریم با انعقاد تفاهم‌نامه ساماندهی این بخش‌ها را نیز انجام دهیم.
رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان زنجان گفت: عمده حوادث ساختمانی به بخش داربست و پس از آن نمای ساختمان مربوط است که بنا داریم با انعقاد تفاهم‌نامه ساماندهی این بخش‌ها را نیز انجام دهیم.
کد خبر: ۱۳۳۰۶۵۰

به گزارش جام جم آنلاین زنجان؛ حسن مجتبی‌زاده،  در حاشیه برگزاری آزمون ورود به حرفه مهندسان، کادران‌های فنی ساختمان، معماران تجربی و کارشناس ماده ۲۷ در جمع خبرنگاران زنجانی، اظهار کرد: سازمان نظام مهندسی ساختمان با بهره‌گیری از مهندسان دارای پروانه اشتغال در رشته‌های هفت‌گانه عمران، معماری، شهرسازی، نقشه‌بردری، تاسیسات الکتریکی، تاسیسات مکانیکی و ترافیک ظرفیت خوبی برای مباحث فنی در استان دارد.وی با اشاره به اینکه تا سال گذشته کمیسیون ترافیک به دلیل تعداد کم مهندسان این رشته فعالیت چندانی نداشت، تصریح کرد: در ماه‌های اخیر این کمیسیون در نظام مهندسی استان تشکیل شده است.

مجتبی‌زاده با اشاره به اینکه باید از ظرفیت این کمیسیون برای مدیریت شهری استفاده شود، ادامه داد: البته تعداد مهندسان عضو سازمان نظام مهندسی ساختمان در این رشته هنوز تک رقمی است و با توجه به ملاحظاتی که در جامعه به وجود آمده، لازم است تعداد مهندسان این رشته افزایش یابد.

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان زنجان با اشاره به اینکه این سازمان تلاش دارد که خدمات فنی و مهندسی را با هدف بهبود کیفیت ساختمان و در راستای رعایت حقوق بهره‌برداران ارتقا دهد، افزود: برای این منظور بازتعریف جدیدی در حوزه مسؤولیت همه فعالان صنعت ساختمان ارائه خواهد کرد.

وی انعقاد تفاهم‌نامه همکاری بین سازمان نظام مهندسی ساختمان استان و اداره‌کل فنی و حرفه‌ای در ارتباط با ساماندهی مجریان تاسیسات الکتریکی و تاسیسات مکانیکی را گامی در راستای بازتعریف مسئولیت فعالان صنعت ساختمان برشمرد و افزود: در این حالت با ارائه آموزش، اخذ مجوز و معرفی صاحبان صلاحیت به کارفرمایان، افراد متناسب با کاری که انجام می‌دهند باید مسئولیت آن را نیز بپذیرند.

این مسئول با اشاره به اینکه در سال‌های گذشته ساماندهی مجریان گاز منجر به کاهش چشمگیر تخلفات و حوادث این بخش شده است، ادامه داد: همچنین عمده حوادث ساختمانی به بخش داربست و پس از آن نمای ساختمان مربوط است که بنا داریم با انعقاد تفاهم‌نامه ساماندهی این بخش‌ها را نیز انجام دهیم که هم شاهد کاهش حوادث و هم شاهد استانداردسازی و ارتقای کیفیت ساخت و ساز باشیم.

مجتبی‌زاده ترویج مقررات ملی ساختمان در بین آحاد جامعه را از دیگر رویکردهای این سازمان خواند و گفت: برای این منظور در سال گذشته مسابقه پیامکی در بین اعضای سازمان و در مواردی برای همه مردم برگزار شده است. همچنین رونمایی از کتاب «مهندس عماد و دوستان قدیمی» از دیگر برنامه‌های فرهنگی برای ترویج مقررات ملی ساختمان به زبان کودکان است. 


newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها