شبکه خبری سی ان ان در گزارشی از مراسم تحلیف آیت الله ابراهیم رئیسی، بخش های سخنان وی در حوزه سیاست خارجی را بازتاب داد و گفت: رئیس جمهوری جدید ایران در سخنانش بر دیپلماسی در مسیر برداشته شدن تحریم ها در ایران تاکید کرد.
کد خبر: ۱۳۳۰۴۷۰

به گزارش جام جم آنلاین، سی ان ان با پخش گوشه هایی از مراسم روز گذشته تحلیف در صحن مجلس ایران، افزود: دولت ابراهیم رئیسی درحالی کار خود را آغاز می کند که ایران در میانه مذاکرات وین برای احیای توافق هسته ای ۲۰۱۵ و برداشته شدن تحریم های اقتصادی است.

این رسانه آمریکایی در ادامه گزارش داد: رئیسی در سخنان مراسم تحلیف، خواستار برداشته شدن تحریم ها شد و از تلاش های دیپلماتیک برای این امر حمایت کرد.

سی ان ان افزود: رئیسی در بخش دیگری از سخنرانی خود گفت که برنامه هسته ای ایران بطورکل صلح آمیز است.

تاکید بر دیپلماسی، بخش مهم سخنان رئیسی در مراسم تحلیف بود (+عکس)

رییس‌ جمهوری گفت: سیاست فشار و تحریم موجب انصراف ملت ایران از پیگیری حقوق قانونی خود ازجمله حق توسعه نمی‌شود، ایران از هر طرح دیپلماتیک برای لغو تحریم‌ها حمایت می‌کند.

به گزارش ایرنا، فعالیت دولت آیت الله رئیسی در شرایطی آغاز می شود روند مذاکرات وین از چند هفته پیش به طور موقت متوقف شده است.

دیپلمات های شرکت کننده در این مذاکرات می گویند پیشرفت های خوبی حاصل شده اما همچنان چند مسئله باقی مانده که نیازمند توافق است.

سید عباس عراقچی که ریاست هیات مذاکره کننده ایران در مذاکرات وین را برعهده داشت، پیشتر اعلام کرده است که روند مذاکرات در دوره دولت جدید ایران ادامه خواهد یافت.

درهمین حال ند پرایس سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا شب گذشته با بیان اینکه امیدوار است تهران اکنون از فرصت‌ برای پیشبرد راه‌حل‌های دیپلماتیک استفاده کند، گفت از ایران می‌خواهیم به مذاکرات وین بازگردد.

این مقام آمریکایی این مطلب را روز پنجشنبه به وقت محلی در نشستی با خبرنگاران پس از مراسم تحلیف رئیس جمهوری جدید ایران این بیان کرد.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در حالیکه هنوز زمان دور هفتم مذاکرات وین مشخص نشده است، گفت که از ایران می‌خواهیم به مذاکرات وین برگردد.

ند پرایس تصریح کرد که اگر رئیس‌جمهور رئیسی در عزم خود برای رفع تحریم‌ها مصمم است، این دقیقاً همان چیزی است که در وین روی میز مذاکرات قرار دارد.

آیت الله سیدابراهیم رئیسی عصر پنج شنبه پس از ادای سوگند و انجام مراسم تحلیف ضمن خیر مقدم به میهمانان خارجی و داخلی شرکت کننده در این مراسم اظهارداشت: همه مولفه‌های قدرت ملی در دولت مردمی تقویت می شود و از همه ابزارهای قدرت ملی از جمله دیپلماسی و تعامل هوشمند با جهان استفاده می‌کنیم تا منافع و مصالح جمهوری اسلامی ایران تأمین شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها