رییس جمهوری در دیدار نخست وزیر ارمنستان با تاکید بر اینکه ایران برای تعمیق صلح و ثبات در منطقه از هیچ تلاشی دریغ نمی‌کند، گفت: با همکاری یکدیگر گام‌های بلندی در جهت منافع دو کشور و دو ملت بر می‌داریم.
کد خبر: ۱۳۳۰۳۷۴
به گزار ش جام جم آنلاین به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ریاست‌جمهوری، آیت الله سید ابراهیم رییسی در دیدار «نیکول پاشینیان» نخست وزیر ارمنستان با اشاره به اهمیت توسعه روابط دو کشور، گفت: با همکاری و همراهی یکدیگر می‌توانیم گام‌های بلندی در جهت منافع دو کشور و دو ملت برداریم.

رییس جمهوری با اشاره به ظرفیت‌های ایران و ارمنستان در زمینه‌های مختلف اقتصادی، تجاری، علم و فناوری، اظهار کرد: مصمم هستیم طرح‌ها و پروژه‌های مشترک را هر چه سریع‌تر تکمیل کرده و در خدمت رفاه و آسایش دو ملت قرار دهیم.

رییسی خاطرنشان کرد: اراده دو دولت بر مبنای توسعه روز افزون مناسبات و همکاری‌های دو جانبه و منطقه‌ای است و با همدلی و همراهی در این مسیر حرکت خواهیم کرد.

رییس دولت سیزدهم با تاکید بر تلاش همه جانبه برای صلح و امنیت پایدار در منطقه، تصریح کرد: درگیری و تنش را به نفع هیچ کس نمی‌دانیم و برای تعمیق صلح و ثبات بین کشور‌های منطقه از هیچ کمکی دریغ نخواهیم کرد.

نیکول پاشینیان نخست وزیر ارمنستان نیز در این دیدار با تبریک مجدد انتخاب آیت الله رییسی، با بیان اینکه برای توسعه روابط با جمهوری اسلامی ایران اهمیت و جایگاه ویژه‌ای قائل هستیم، گفت: اطمینان داریم در دوره جدید، روند توسعه روابط دو کشور شتاب خواهد داشت.

وی خاطرنشان کرد: ایروان بالاترین سطح آمادگی را برای توسعه و تحکیم روابط با تهران در راستای منافع متقابل دارد.

به گزارش ایرنا، نخست وزیر ارمنستان که به منظور شرکت در مراسم تحلیف به ایران سفر کرده، صبح امروز با رییس دولت سیزدهم دیدار و گفتگو کرده است.

مراسم تحلیف ریاست جمهوری عصر امروز پنج شنبه ۱۴ مردادماه ساعت ۱۷ با حضور سران دو قوه، اعضای شورای نگهبان و نمایندگان کشور‌های خارجی در محل مجلس شورای اسلامی برگزار می‌شود.

در این مراسم آیت الله سیدابراهیم رئیسی در حضور رییس قوه قضاییه سوگند یاد می‌کند. مراسم تنفیذ سه شنبه گذشته در حسینه امام خمینی (ره) برگزار شد.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها