مدیرعامل شرکت مدیریت شبکه برق مطرح کرد:

پیش‌‎بینی افزایش مصرف برق در هفته آینده در پی افزایش دما

مدیرعامل شرکت مدیریت شبکه برق ایران گفت: پیش‌بینی می‌شود با افزایش دما در هفته آینده، با افزایش نیاز مصرف تا ۶۴ هزار و ۵۰۰ مگاوات روبرو شویم.
کد خبر: ۱۳۳۰۲۹۱

به گزارش جام جم آنلاین از روابط عمومی شرکت مدیریت شبکه برق ایران، مصطفی رجبی مشهدی افزود: هفته آینده هفته‌ای پرمصرف خواهد بود و با توجه به پیش‌بینی‌های سازمان هواشناسی مبنی بر افزایش دمای هوا در هفته آتی در سراسر کشور و رسیدن به میانگین دمای ۳۸ درجه، صنعت برق با افزایش نیاز مصرف از سوی مشترکان روبرو خواهد شد.

وی ادامه داد: در پی افزایش دما، نیاز مصرف تا ۶۴ هزار و ۵۰۰ مگاوات رشد خواهد داشت که از این مقدار فقط ۵۴ هزار مگاوات توسط نیروگاه‌های کشور قابل تامین خواهد بود.

سخنگوی صنعت برق گفت: برای جبران کمبود ۱۰ هزار مگاواتی، در کنار برنامه‌های مدیریت مصرف، همچنان نیازمند همکاری مشترکان عمده، صنعتی و خانگی هستیم.

رجبی مشهدی افزود: از مردم ایران خواهشمندیم که با در نظر گرفتن ساعت اوج مصرف و استفاده نکردن از وسایل برقی پرمصرف در این ساعت‌ها که از ساعت ۱۲ تا ۱۸ و ۲۰ تا ۲۳ است این دوره را نیز پشت سر بگذاریم.

به گزارش ایرنا، پیشتر معاون هماهنگی توزیع شرکت توانیر گفت: تراز منفی ۱۰ هزار مگاواتی تولید و مصرف می‌توانست باعث بروز خاموشی سراسری (بلک اوت) شود که آثار زیانباری برای کشور به همراه داشت اما با همراهی و مدیریت درستی که صورت گرفت، این اتفاق رخ نداد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها