یک اندیشکده صهیونیستی با بررسی ابعاد پیام نجباء در تالیف کتابی با موضوع بلندی‌ های جولان، این جنبش مقاومت را ششمین بازیگر معرکه فلات اشغالی سوریه توصیف کرد و به رهبران این رژیم هشدار داد که در جنگ احتمالی آینده، تمام محور مقاومت فعال خواهد شد.
کد خبر: ۱۳۳۰۱۸۷

به گزارش جام جم آنلاین از مرکز ارتباطات و امور رسانه‌ای نجاء در ایران، اندیشکده صهیونیستی هرتزلیا موسوم به انستیتو بین‌المللی مبارزه با تروریسم (ICT) با انتشار گزارشی به قلم میشائیل باراک، رونمایی مقاومت اسلامی نجباء از کتاب «أهمیة منطقة الجولان الإستراتيجية من منظور أمن اسرائیل و بقائها» را نشانه عزم این جنبش برای مشارکت در کارزار آینده علیه اسرائیل ارزیابی کرد.

این اندیشکده با انتخاب عنوان «نجباء، ششمین بازیگر در آینده‌ی بلندی‌ های جولان»، آورده است: مراسمی که جنبش نجباء در ساختمان ریاست‌ جمهوری ایران برای رونمایی از کتاب جولان برگزار کرد، از طرفی یک نوع جنگ روانی علیه اسرائیل بود و از طرف دیگر، اهمیت نجباء برای ایران به‌عنوان نیرویی کمکی در نبرد آینده جولان را نشان داد.

هرتزلیا ضمن تأکید بر ارتباط قوی جنبش نُجَباء با نیروی قدس سپاه پاسداران، حزب‌الله لبنان و حکومت سوریه، خاطرنشان ساخته است: شیخ اکرم الکعبی، دبیرکل نُجَباء، نیروهایش را در سال ۲۰۱۳ در عراق و سوریه به جنگ داعش فرستاده است. وی در سال ۲۰۱۷ تیپ آزادسازی جولان را به‌منظور مشارکت در تسخیر این منطقه تشکیل داد و اعلام کرد که در صورت حمله اسرائیل، کنار حزب‌الله لبنان و ارتش سوریه خواهد ایستاد.

در ادامه گزارش، با اشاره به حضور شخصیت‌های بلندپایه از جمله مشاوران رهبر و رئیس‌جمهور ایران، سفرای سوریه و فلسطین، همچنین نمایندگان گروه‌های مقاومت فلسطینی در آیین رونمایی از کتاب جولان نُجَباء، آمده است: زمان برگزاری این مراسم به‌صورت نمادین در روزی قرار گرفت که اسرائیل ارتفاعات جولان را تصرف کرد. سخنرانان مراسم نیز بر تعهد خود به بازپس‌گیری جولان، تعلق این منطقه به سوریه و اهمیت حیاتی و راهبردی آن برای اسرائیل تأکید کردند.

اندیشکده هرتزلیا سپس با ارجاع به وب‌سایت رسمی نُجَباء به زبان عبری، افزوده است: لازم به ذکر است که نُجَباء در کنار این مراسم رونمایی، دو کلیپ عبری نیز با موضوع تعهد خود به حضور در عملیات آزادسازی بلندی‌های جولان منتشر کرده است.

گزارش فوق، همچنین مصاحبه سخنگوی مقاومت اسلامی نُجَباء با خبرگزاری لبنانی «العهد» را زیر ذره‌بین برد و از قول مهندس «نصر الشَمَّری» نقل کرده است: «تیپ آزادسازی جولان با نیروهای زبده و دوره‌دیده و نیز تسلیحاتی که می‌توانند عمق فلسطین اشغالی را هدف قرار دهند؛ آماده استقرار در جولان است. پاسخ به اسرائیل باید در تمام جغرافیای منطقه رخ بدهد و علاوه بر اسرائیل، باید به آمریکا و مزدورانش هم ضربه وارد کنیم، تا قدرت بازدارندگی محور مقاومت، بیشتر و فراگیرتر باشد».

منبع یادشده آورده است: فعالیت‌های تحریک‌آمیزی نظیر استفاده از ادبیات تهدید، رونمایی از کتابی درباره جولان و یا اشاره به آسیب‌پذیری شهرهای ساحلی اسرائیل در صورت از دست دادن این ارتفاعات؛ حاوی پیامی برای رهبران اسرائیل است که بدانند در جنگ آینده، تمام جبهه‌های محور مقاومت از غزه و لبنان و سوریه تا عراق و یمن فعال خواهد شد.

این مؤسسه صهیونیستی هشدار داده است: نُجَباء در جنگ اخیر به عملیات روانی و حمایت لفظی از فلسطینیان بسنده کرد، اما نباید آمادگی و انگیزه این جنبش عراقی و نیز کمک‌هایی که از ایران برای تحرکات بعدی در جولان دریافت کرده است را کوچک شمرد.

در پایان گزارش انستیتو هرتزلیا، مواضع تهدیدآمیز جنبش نُجَباء اقدامی هم‌راستا با استراتژی جدید «سیدحسن نصرالله» مبنی بر لزوم ایجاد معادله‌ای جدید بعد از نبرد سیف‌القدس (پاسخ به هر تجاوز علیه قدس و ساکنان آن) توصیف شده است.

گفتنی است، مراسم رونمایی از کتاب «أهمیة منطقة الجولان الإستراتيجية من منظور أمن اسرائیل و بقائها» به قلم «علی شاکر»، به همت کمیته فلسطین و موسسه ابناء الرسول روز چهارشنبه ۱۹ خردادماه مصادف با ۵۴مین سالگرد اشغال جولان با حضور مقامات ایرانی و بین‌المللی در ساختمان نهاد ریاست جمهوری در تهران برگزار شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها