جام‌حذفی با دو دیدار حساس به فینال می‌رسد

دربی حساس استقلالی‌ها

مرحله نیمه‌نهایی جام‌حذفی امروز در دو شهر برگزار می‌شود؛ تهران و اهواز. در ورزشگاه آزادی استقلال پذیرای گل‌گهر سیرجان است.
کد خبر: ۱۳۳۰۱۱۶

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از روزنامه جام جم ، در اهواز هم، فولاد میزبان ملوان خواهد بود. این دو بازی، جذابیت‌های زیادی در خود دارد.

 

دربی استقلالی‌ها

جالب‌ترین نکته، حضور سه مربی استقلالی در نیمه‌نهایی حذفی است. امیر قلعه‌نویی، جواد نکونام و فرهاد مجیدی. تنها مازیار زارع مربی ملوان‌ها پرسپولیسی است. پیش‌بینی‌ این است که جام به یک مربی استقلالی و تیمش می‌رسد. این یعنی اکثر کارشناسان شانس زیادی برای ملوان قائل نیستند. این هم طبیعی است. تیم معروف شهر انزلی به نسبت سه تیم دیگر امکانات و بازیکن ندارد. آنها فصل تمام شده لیگ یک را هم با جایگاه یازدهمی تمام کردند. تقابل امیرقلعه‌نویی و فرهاد مجیدی در این مرحله از حذفی، جذابیت‌های زیادی دارد. به این دلیل که روزی دشمنان هم بودند و حالا می‌خواهند نشان دهند کدامیک فوت و فن مربیگری را بیشتر بلد است. در لیگ‌برتر استقلال موفق شد در بازی رفت و برگشت قلعه‌نویی و گل‌گهر را ببرد. این یعنی کفه ترازو به لحاظ روحی برای آنها سنگینی می‌کند. امیر‌ در آستانه این بازی می‌گوید: «من مطمئنم بازی خیلی خوبی می‌شود. دو بازی گذشته ما یکی ۳ گل و دیگری ۲ گل داشت. به دنبال یک فوتبال زیبا هستیم که تماشاگر لذت ببرد. شرایط جام‌حذفی هم با لیگ فرق می‌کند. خیلی مسائل در آن دخیل هستند و امیدواریم فقط و فقط مسائل تاکتیکی تعیین‌کننده این دیدار باشد.» کنایه امیر قلعه‌نویی ظاهرا به داوری است؛ او معتقد است امسال تیمش را قربانی کرده‌اند. سرمربی گل‌گهر مکثی می‌کند و می‌گوید: «راهی نداریم جز این‌که آنها را به خدا واگذار کنیم.»

قلعه‌نویی یک سفارش هم به سید‌وحید کاظمی داور بازی دارد: «ما فقط حرفمان این است که در زمین عدالت باشد. فکر نمی‌کنم توقع زیادی باشد. جایی هم که عدالت باشد متاسفانه صدای بعضی از دوستان در می‌آید. چون آنقدر شاهد بودند که در حق امیر قلعه‌نویی ناعدالتی و ظلم شده توقع ندارند جایی که صحنه‌ای اتفاق می‌افتد عدالت باشد.»

فرهاد مجیدی اما دیروز درباره بازی اظهارنظری نکرد. از استقلال خبر می‌رسد، اگر آبی‌ها برنده بازی باشند و به فینال برسند، بعد از مسابقه با آرامش میکس زون را ترک می‌کنند ولی حذف از رقابت‌ها، با جنجال بزرگی همراه خواهد شد. آبی‌ها در این صورت مصاحبه‌هایی آتشین و جنجالی علیه مددی مدیرعامل باشگاه خواهند داشت.

ماجراهای جواد و امیر و فرهاد

یکی دیگر از جذابیت‌های حذفی امسال، حضور جواد نکونام است. او هم استقلالی است و اگر بتواند ملوان را شکست دهد، شاهد دربی دوباره آبی‌ها در فینال خواهیم بود. نکته جالب به رابطه این سه برمی‌گردد. فرهاد و امیر در گذشته شدیدا دعوا داشتند. در یک سال گذشته اما با حفظ ظاهر، موقتا کینه‌ها را کنار گذاشته‌اند اما کیست که نداند هرگز نمی‌توانند دو دوست خوب باشند. وجه تمایز جواد نکونام اما رابطه بسیار بدش هم با فرهاد و هم با امیر است. او در سال‌های گذشته یکی دو مرحله با آنها جنگ رسانه‌ای داشت. مثلا فرهاد دو فصل قبل جواد را متهم به رابطه با داور بازی‌شان کرد و نکو هم در مصاحبه‌ای گفت مجیدی آدم مجازی است نه واقعی. امیر و جواد هم که در دوران همکاری در استقلال شدیدا به دعوا خوردند. از آن روز تا به حال، رابطه آنها یک روز خوش نداشته. نکو اما فارغ از تمام این بحث‌ها و جنگ‌ها درباره بازی با ملوان می‌گوید: «ملوان را دست کم نمی‌گیریم. هر تیمی که به این مرحله رسیده قدرتمند است. ملوان هم شگفتی‌ساز بوده. اینجا هم جام شگفتی‌هاست. بنابراین با تمام توان بازی می‌کنیم تا یکی از فینالیست‌ها باشیم. از همین حالا قابل پیش‌‌بینی نیست کدام تیم‌ها به فینال می‌رسند. ما می‌خواهیم یکی از آنها باشیم، به شرط این‌که هوشمندانه بازی کنیم و مثل بعضی بازی‌ها موقعیت‌هایمان را هدر ندهیم.»

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها