سی ان ان و بازتاب مراسم تنفیذ رئیس جمهور منتخب

رئیسی کوچکترین امتیازی به آمریکا نخواهد داد (+فیلم)

خبرنگار سی ان ان آمریکا از تهران گزارش داد: قطعاً ایران با این رئیس جمهور جدید به دنبال عقب نشینی نیست و انتخاب رئیسی با پیامد‌های بسیار بزرگ برای ایران خواهد بود.
کد خبر: ۱۳۳۰۰۹۲

به گزارش جام جم آنلاین، خبرنگار سی ان ان در گفتگوی زنده از تهران درباره پیامد‌هایی که ماموریت رئیسی در سمت ریاست جمهوری ایران خواهد داشت، گفت: فکر می‌کنم پیامد‌های بسیار بزرگی خواهد داشت و همچنین قطعاً تاثیر بزرگی روی آمریکا و حضور آن در منطقه خواهد داشت و نیز آمریکا با واکنش‌ هایی در منطقه از سوی ایران روبرو خواهد شد که شنیدنش بسیار جالب بوده است.

رئیسی کوچکترین امتیازی به آمریکا نخواهد داد

شبکه تلویزیونی سی ان ان آمریکا همزمان با شروع مراسم تنفیذ سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور منتخب ایران، تصاویر از این مراسم به طور زنده از ایران پخش کرد.

خبرنگار سی ان ان در ادامه گفتگوی زنده با این شبکه تصریح کرد: ابراهیم رئیسی کسی است که تاکنون بیشتر به خاطر سیاست‌های داخلی اش در ایران و بیشتر (به عنوان) رئیس قوه قضائیه شناخته شده است. وی در این جایگاه بسیار سختگیر بوده است. از نقش وی بسیار حمایت شده است و بعد از انتخابات تجمعاتی در حمایت از رئیسی در ایران برگزار شد و افراد زیادی بودند که از عملکرد رئیسی به عنوان رئیس قوه قضائیه تمجید کردند. اما آنچه خواهید دید، مربوط به سخنانی است که وی بعد از انتخابات بیان کرد؛ سخنانی مبنی بر اینکه ایران قرار است سیاست خارجی بسیار قاطعی نیز داشته باشد. فکر می‌کنم این چیزی است که برای برخی از ناظران بین المللی این کشور و تحلیلگران سیاسی تا حدی غیرمنتظره بود.

تعداد بازدید : 71


خبرنگار سی ان ان در ادامه خاطرنشان کرد: رئیسی گفته بود قرار است ایران سیاست خارجی بسیار فعال و پویایی داشته باشد و قطعاً کوچکترین امتیازی به آمریکا نخواهد داد. این بسیار جالب است، چرا که او این سخنان را در نخستین نشست خبری بعد از انتخاب به سمت ریاست جمهوری بیان کرد. همچنین زمانی که از وی سؤال شد آیا هرگز مذاکرات مستقیم با جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا برگزار خواهد کرد، مستقیماً گفت نه. هیچ توضیحی نداد و هیچ حرف دیگری نزد، فقط گفت نه، چنین اتفاقی نخواهد افتاد.

مسلماً ایرانی‌ها درخصوص توافق هسته‌ ای ایران نیز موضع سرسختانه‌ای دارند. طرفین گفتگو هنوز اختلافات زیادی بر سر برخی مسائل معین دارند، اما برای دستیابی به توافق تلاش می‌کنند. اما تا جایی که به تنش‌ها در این منطقه، به ویژه بین ایران و آمریکا مربوط است، قطعاً ایران با این رئیس جمهور جدید به دنبال عقب نشینی نیست.

منبع: خبرگزاری صداوسیما

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها