ویدئوهایی از برخورد خشن پلیس برلین با افراد سالخورده شرکت‌کننده در تظاهرات ضد محدودیت‌های کرونایی روز یکشنبه در آلمان توجهات را به خود جلب کرده است.
کد خبر: ۱۳۳۰۰۰۸
به گزارش جام جم آنلاین به نقل از خبرگزاری فارس، «نیلز ملزر» گزارشگر ویژه سازمان ملل متحد در امور شکنجه، پس از انتشار ویدئویی که نشان می‌دهد یک مامور پلیس آلمانی یک زن مسن را هنگام تظاهرات به زمین می‌اندازد، خواستار اطلاعات شد.

به گزارش شبکه «آرتی»، در این ویدئو که گفته می‌شود مربوط به تظاهرات روز یکشنبه علیه محدودیت‌های کرونایی در برلین است، دیده می‌شود که یک زن در تلاش برای گذشتن از یک مامور پلیس است که این مامور با دو دست گلوی او را می‌گیرد و با شدت به زمین می‌زند.

در ادامه دیده می‌شود که سایر تظاهرات‌کنندگان به این مامور اعتراض می‌کنند و سعی دارند به این زن مسن که مجروح شده، کمک کنند.

تعداد بازدید : 54


ملزر که همچنین رئیس حقوق بشر در آکادمی ژنو در سوئیس است، روز یکشنبه گفت که از وی خواسته شده به این ویدئو توجه کند و او هم خواستار اظهارات شاهدان و جزئیات در این خصوص شده که آیا تحقیقاتی رسمی درباره این برخورد آغاز شده یا خیر.

اما این تنها برخورد خشونت‌آمیز بین افراد مسن و پلیس برلین نبود، زیرا ویدئوی دیگری نشان می‌دهد که مامور دیگری یک زن را به زمین هل می‌دهد، در حالی که ظاهراً یک زن مسن دیگر پیش از او بر اثر هل دادن روی زمین افتاده بود.

تظاهرات ضد محدودیت‌های کرونایی در برلین بعد از آن به آشفتگی کشیده شد که پلیس به زور سعی کرد اعتراضات را متوقف کند. حدود ۵۰۰۰ آلمانی در این تظاهرات شرکت کردند و ۶۰۰ نفر بازداشت شدند.

در شبکه‌های اجتماعی ویدئو‌های زیادی از موارد دیگری از خشونت پلیس برلین دست به دست می‌شود که شامل لگد زدن به معترضان، هل دادن مردم، هل دادن آن‌ها با صورت، حمله با اسپری فلفل، و حتی بازداشت یک مرد برای نواختن ترومپت است.

پیش از این گزارش شد یک شهروند آلمانی که اخیراً در اعتراضات به سیاست‌های دولت این کشور در قبال شیوع ویروس کرونا شرکت کرده بود، در بازداشتگاه جانش را از دست داد.

به گفته پلیس برلین، این مرد ۴۹ ساله پیش از مرگش از احساس ناراحتی در ناحیه بازو و قفسه سینه گلایه داشت و تا هنگام رسیدن آمبولانس به بازداشتگاه تلاش شد به وسیله کمک‌های اولیه وضعیت وی بهبود یابد.

پلیس پایتخت آلمان افزود این فرد همان روز در بیمارستان جان خود را از دست داد و اکنون تحقیقات درباره علت مرگ او آغاز شده است.

گزارش‌های منتشر شده حاکی از آن است علی‌رغم آن که دولت آلمان اکثر محدودیت‌های مرتبط با کرونا را در تابستان امسال لغو کرده، اما برخی از این محدودیت‌ها همچون استفاده اجباری از ماسک در فضا‌های بسته و وسایل نقلیه عمومی همچنان پابرجاست.

این اولین بار نیست که مردم آلمان علیه محدودیت‌های کرونایی تظاهرات برپا می‌کنند و چند روز پیش نیز هزاران نفر در شهر برلین در اعتراض به این محدودیت‌ها تظاهرات برپا کردند و برخی معترضان با نیرو‌های امنیتی درگیر شدند.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها