سی ان ان و بازتاب مراسم تنفیذ رئیس جمهور منتخب

رئیسی کوچکترین امتیازی به آمریکا نخواهد داد (+فیلم)

مراسم تنفیذ سیزدهمین دوره‌ ریاست جمهوری اسلامی ایران با حضور رهبر انقلاب اسلامی برگزار شد.
کد خبر: ۱۳۲۹۹۳۹

در این مراسم که با حضور جمعی از مسئولان و کارگزاران نظام در حسینیه‌ امام خمینی (ره) برگزار می شود،  منتخب ملت ایران توسط ولی فقیه به سِمت «ریاست جمهوری» منصوب می‌شود.

مراسم تنفیذ ریاست جمهوری آغاز شد

در این برنامه وزیر کشور گزارشی از روند برگزاری انتخابات ۱۴۰۰ ارائه می‌کند و پس از قرائت متن حکم تنفیذ رئیس جمهور منتخب و ایراد سخن توسط حجت‌الاسلام والمسلمین رئیسی، رهبر انقلاب سخنرانی خواهند کرد.

روز گذشته اعتبارنامه رئیس جمهور منتخب در جلسه شورای نگهبان امضا و به دفتر مقام معظم رهبری ارسال شد.

حجت الاسلام والمسلمین سید ابراهیم رییسی در انتخابات ۲۸ خرداد با کسب ۱۸ میلیون و ۲۱ هزار و۹۴۵ رأی به عنوان رییس جمهور برگزیده شد.

مراسم تنفیذ ریاست جمهوری برگزار شد (+فیلم )

مراسم تنفیذ ریاست جمهوری برگزار شد (+فیلم )

مراسم تنفیذ ریاست جمهوری برگزار شد (+فیلم )

مراسم تنفیذ ریاست جمهوری برگزار شد (+فیلم )

مراسم تنفیذ ریاست جمهوری برگزار شد (+فیلم )

مراسم تنفیذ ریاست جمهوری برگزار شد (+فیلم )

 

مراسم تنفیذ، نشانه عقلانیت و آرامش و طمأنینه حاکم بر کشور و مردم است

رهبر انقلاب: این مراسم، مراسم تنفیذ، که متکی است به قانون اساسی و به رسمی که امام بزرگوار بنیانگذاری کردند در کشور ، در طول این چند دهه بارها تکرار شده است و مظهری است از جابجایی مسئولیت بسیار مهم قوه مجریه که در واقع مدیریت کشور است به شکل عقلانی و به شکل آرام و متین؛ این بسیار مهم است. معمولا در بسیاری از کشورها این جابجای با کشمکش و اینها انجام میگیرد اینجا بحمدالله با آرامش با امنیت این جابجایی انجام میگیرد در دوره‌های مختلف، این دوره هم همین جور به فضل الهی؛ و هم نشانه عقلانیت و آرامش و طمأنینه عمومی حاکم بر کشور و مسئولین و مردم است و هم نشانه تنوع سیاسی است.

دولت باید مظهر وفاق باشد با مردم صادقانه گفتگو کنید

رهبر انقلاب: در شعارهای رئیس‌جمهور محترم، مسئله مردمی بودن و از مردم شنیدن در میان مردم بودن تکرار شده است. یک توصیه این است که این را از دست ندهید، این چیز بسیار مهمی است.

این را در واقعیت محقق کنند، به معنای واقعی کلمه با مردم در کنار مردم و در میان مردم باشند. مردم یعنی همه مردم. بدون امتیازهای طبقاتی و گروهی.

البته حضور در میان مردم که سابقه این کار را هم ایشان دارند، نباید غافل کند افراد را از ارتباط با نخبگان. ارتباط با نخبگان هم در جای خود یک حرکت بسیار لازم و مفید است، تبادل نظر با نخبگان، استفاده از نظر نخبگان.

دولت باید مظهر وفاق باشد. بعضی از این تغایرهای موهومی که در بین مردم وجود دارد، اینها را بایستی با نگاه وفاق آمیز و نگاه ملاطفت به عموم مردم باید این توهمات را تضعیف کرد. بایستی از تأثیرگذاری آنها در حرکت جامعه جلوگیری کرد.

گفتگوی صادقانه با مردم هم یکی از همین کارهایی است که به مردمی بودن دولت کمک میکند. حرف زدن با مردم از روی صداقت، با قطع نظر از پیرایه های سیاسی و اینها صادقانه با مردم حرف بزنند مشکلات را به مردم بگویند راه حلها را به مردم بگویند توقعات را از مردم ابراز کنند و کمکهای لازم را به مردم تقدیم کنند.

 

رهبر انقلاب: امیدواریم این سررآغاز برای ملت ایران مبارک باشد

تعداد بازدید : 254
 
 

رهبر انقلاب: به دولت دوازدهم خسته نباشید می گویم و برای دولت جدید توفیق را طلب می کنیم

تعداد بازدید : 79
 
توصیه رهبرانقلاب به رئیس جمهور برای گفتگو صادقانه با مردم بدون در نظر گرفتن پیرایه های سیاسی
 
تعداد بازدید : 87

حل مشکلات اقتصادی باید مبتی بر برنامه ریزی باشد و نه با تصمیمات دفعی و روزانه

تعداد بازدید : 86
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها