پلیس واشنگتن خودکشی چهارمین ماموری که در روز حادثه حمله مرگبار به کنگره آمریکا برای پاسخگویی به این حمله حضور داشت را تایید کرد.
کد خبر: ۱۳۲۹۹۳۷
به گزارش جام جم آنلاین به نقل از خبرگزاری فارس، طبق اعلام اداره پلیس واشنگتن، چهارمین مامور پلیسی که برای رسیدگی به حادثه حمله مرگبار به کنگره آمریکا حضور داشت، خودکشی کرد.

سخنگوی اداره پلیس واشنگتن در این خصوص اظهار داشت «کایل دی‌فریتاگ» که از نوامبر سال ۲۰۱۶ با پلیس واشنگتن همکاری می‌کرد، روز دهم ژوئیه (نوزدهم تیر) مرده پیدا شد. او ۲۶ ساله بود و پلیس حضور وی در روز ششم ژانویه برای رسیدگی به حادثه حمله به کنگره را تایید کرد.

به گزارش وبگاه خبری «هیل»، در همین روز همچنین خبر خودکشی سومین مامور پلیس واشنگتن در پی حادثه حمله به کنگره از سوی مقام‌های پلیس واشنگتن تایید شد. اوایل روز دوشنبه (به وقت آمریکا) گزارش شد روز پنجشنبه جسد «گونتر هاشیدا» در خانه‌اش پیدا شد.

وی دو روز بعد از اولین جلسه استماع کمیته منتخب مجلس نمایندگان آمریکا برای تحقیق در خصوص حادثه حمله به کنگره، خودکشی کرد. در این جلسه چهار مامور پلیس واشنگتن و کنگره درباره تجربه خود در حفاظت از کنگره در روز ششم ژانویه به شکلی احساسی شهادت دادند. آن‌ها گفتند این حادثه تاثیرات عمیقی بر روی مامورانی داشته که در آن روز برای مقابله با حمله در کنگره حضور داشتند.

پیش از این «هوارد لیبنگود» مامور پلیس کنگره و «جفری اسمیت» از پلیس واشنگتن هم که در حادثه حمله به کنگره حضور داشتند، دست به خودکشی زده بودند.

ششم ژانویه (۱۷ دی) کنگره آمریکا در حال شمارش آرای مجمع گزینندگان (الکترال کالج) برای تایید نتیجه انتخابات ریاست‌جمهوری سوم نوامبر بود که بعد از اعتراض چند قانونگذار آمریکایی به نتیجه رأی‌گیری در ایالت آریزونا، ترامپ از هوادارانش خواست تظاهرات به اصطلاح مسالمت‌آمیز برگزار کنند.

حامیان ترامپ، اما در جمعیت بسیار گسترده به کنگره حمله کرده و بعد از درگیر شدن با نیرو‌های امنیتی، راه خود را به درون ساختمان و اتاق‌های مختلف آن باز کردند. در جریان این حمله، پنج نفر از جمله یک نیروی پلیس کشته شدند.

حمله هواداران ترامپ به ساختمان کنگره آمریکا استیضاح دوم او در کنگره را رقم زد. با این حال محاکمه ترامپ در مجلس سنای آمریکا با مخالفت جمهوری‌خواهان مواجه شد و شکست خورد.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها