نماینده روسیه در سازمان‌ های بین‌المللی مستقر در وین در توییتی بیانیه‌های آمریکا و انگلیس که در واکنش به حمله به کشتی صهیونیستی منتشر شده را «متناقض» دانست.
کد خبر: ۱۳۲۹۸۹۲

به گزارش جام جم آنلاین، میخائیل اولیانوف، نماینده روسیه در سازمان‌ های بین‌المللی مستقر در وین در توییتی تاکید کرد که بیانیه‌های وزارت امور خارجه آمریکا و انگلیس که روز گذشته منتشر شد، «متناقض» است.

وی افزود: در بیانیه آمریکا نوشته شده است: ما مطمئن هستیم که ایران این حمله را ترتیب داده است؛ از آن سو، انگلیس کمی احتیاط به خرج داده و نوشته است: احتمال آن بسیار بالاست!

نماینده روسیه در سازمان‌ های بین‌المللی مستقر در وین در انتها این پرسش را مطرح کرد که چه چیزی پشت این مسئله است؟

پیشتر، دومینیک راب، وزیر امور خارجه انگلیس مدعی شده بود: «ما معتقدیم هدف قرار گرفتن کشتی از سوی ایران در سواحل عمان، عمدی، با نقشه قبلی و نقض قوانین بین‌المللی بوده است.»

وزیر امور خارجه آمریکا نیز در اظهاراتی تحریک آمیز مدعی شده بود: واشنگتن اطمینان دارد ایران نفتکش (صهیونیستی) را در دریای عمان هدف قرار داده است.

این اظهارات در شرایطی عنوان شده است که هنوز هیچ کشور یا گروهی مسئولیت این حادثه را نپذیرفته و شواهدی دال بر دست داشتن ایران در آن ارائه نشده است.

روز گذشته، سعید خطیب‌زاده، سخنگوی وزارت امور خارجه ایران در واکنش به این اتهامات عنوان کرد ایران هیچ نقشی در این حمله نداشته است و چنین اظهاراتی را «فرافکنی» دانست.

وی عنوان کرد: بیانیه‌های هماهنگ شده آمریکا و رژیم صهیونیستی متناقض و مایه تأسف هستند. در این بیانیه‌ها ابتدا بدون ارائه هیچ گونه سند و مدرکی به ایران اتهام حمله هوایی زده می‌شود و سپس از «احتمال» آن سخن گفته می‌شود.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها