وقتی می‌گوییم کسب‌وکاری مشتری‌ محور است دقیقا از چه صحبت می‌کنیم؟

6 محور اصلی مشتری‌ محورها

همیشه حجم بالای تولید محتوا در وبگاه به معنی بازخورد بیشتر نیست و در تولید محتوا برای وبگاه، کیفیت بر کمیت غالب است

4 راه توسعه کسب‌وکار از مسیر تولید محتوا

همه ما به خوبی می‌دانیم توجه به طراحی وبگاه و ایجاد نمای بصری مناسب برای وبگاه یکی از مهم‌ترین ضروریاتی است که تمام کسب‌وکارهایی که فعالیت‌شان وابسته به فضای مجازی و دنیای دیجیتال است، باید به آن توجه کنند؛ که البته با توجه به تغییرات گسترده‌ای که در نحوه فعالیت کسب‌وکارها در بیش از یک سال اخیر به واسطه همه‌گیری کرونا به وجود آمده است، تقریبا بیشتر کسب‌وکارها در این دسته قرار می‌گیرند.
کد خبر: ۱۳۲۹۵۶۵

طراحی وبگاه باید به گونه‌ای باشد که ضمن جذابیت بصری، دسترسی‌های مشخص و ساده‌ای داشته باشد تا کاربر به راحتی بتواند محصول مورد نظرش را خریداری کند یا خدمات مورد نظرش را رزرو یا دریافت کند.

با وجود این‌که جذابیت و کاربری ساده، قدم اول در موفقیت وبگاه کسب‌وکارها به شمار می‌رود، اما همه‌چیز نیست.

معمولا کمتر کسی به ظرفیت پنهان تولید محتوا و مطالبی که در وبگاه منتشر می‌شود در جذب مخاطب برای کسب‌وکار توجه می‌کند.

محتوا قدرت زیادی برای جذب مخاطبان جدید و حفظ مخاطبان کنونی ایفا می‌کند که بیشتر کسب‌وکارها از آن غافل هستند البته منظور از تولید محتوا، فقط جفت‌وجور کردن مطلب 500 کلمه‌ای و قرار دادن آن روی وبگاه نیست.

محتوایی که بتواند منجر به جذب و حفظ مخاطب شود باید بر اساس اصول برندسازی و بهینه‌سازی موتور جست‌وجو یا همان سئو آماده شود تا بتواند بیشترین اثرگذاری را بر مخاطب داشته باشد.

در ادامه چهار نکته طلایی برای ارتقای محتوای وبگاه کسب‌ و کارها را مرور می‌کنیم تا با کمک آن قدم مؤثری در توسعه بازار کسب‌وکارتان بردارید.

مأموریت خود را بدانید

دوست دارید مردم چه واژه‌ها یا عباراتی را به برندتان نسبت بدهند؟ محتوا می‌تواند نقش قالبی را برای شکل‌گیری ذهنیت عموم جامعه نسبت به برندتان ایفا کند.

مشتریان می‌توانند با خواندن مقالات و محتواهای کوتاهی که بر وبگاه‌تان قرار می‌دهید، دید کلی از ماهیت برندتان به دست بیاورند و نقطه‌نظرات‌شان در رابطه با برندتان شکل خواهد گرفت.

کلید واژه‌ها یا کلماتی که برای معرفی برندتان می‌خواهید استفاده کنید می‌تواند به صورت شاخصی در محتواهایی که تولید می‌کنید استفاده شود.

به این ترتیب زمانی که کاربری این کلید واژه‌ها را در موتورهای جست‌وجو، تایپ کند، محتواهایی که تولید کرده‌اید بالا می‌آید و به دنبال آن برندتان در جست‌وجوها دیده می‌شود.

زمانی که مأموریت مشخصی برای کسب‌وکارتان داشته باشید که بتوانید با آن خود را به مشتریان‌تان معرفی کنید، برندسازی با تولید محتواهایی بر مبنای بهبود سئو به مراتب ساده‌تر خواهد بود.

برای مثال یکی از برندهای شناخته شده در زمینه پوشاک و تجهیزات سفری، در کنار تولید محصولاتی که دارند، حفاظت از محیط‌زیست و گردشگری پایدار را به عنوان مأموریت برند خود معرفی کرده‌اند.

روی وبگاه این شرکت محتواهایی با همین مضمون منتشر می‌شود که در تمامی آنها از کلیدواژه‌هایی مرتبط با این هدف‌گذاری مانند حفاظت از منابع، پایداری، بازیافت و... استفاده شده است. به این ترتیب کاربری که در فضای مجازی به دنبال مطالبی مرتبط با این حوزه‌هاست، در جست‌وجوهای خود در وب با وبگاه این برند که دغدغه‌های مشترکی دارد آشنا خواهد شد و احتمالا مشتری محصولاتشان می‌شود.

نظم مطالب را حفظ کنید

پس از چند ماه که مطالب مختلفی را تولید و روی وبگاه‌تان منتشر کنید، انبوهی از محتوا روی سایت‌تان در دسترس خواهد بود. شاید یکی از مطالبی که شش ماه پیش منتشر کرده بودید، امروز برای یکی از مخاطبان‌تان بسیار کارآمد باشد؛ البته به شرطی که بتواند آن را پیدا کند. به همین علت است که نظم محتواهای منتشر شده و دسترسی آسان به آنها اهمیت بسیار زیادی دارد.

برای این کار در مرحله اول باید بر بهبود تجربه کاربر تمرکز کنید. استفاده از نوار جست‌وجو در وبگاه، مشخص کردن کلمات کلیدی موثر، دقیق و متناسب در هنگام انتشار هر مطلب می‌تواند دستیابی به مطلب را برای کاربر ساده‌تر کند.

از طرف دیگر خود محتوا نیز باید منظم و اصولی نوشته شود. از نوشتن مطلب طولانی و یکسره اجتناب کنید؛ ساختار مناسب محتوا می‌تواند موجب افزایش جذابیت آن برای کاربر و ترغیبش برای خواندن مطلب شود. استفاده از میان‌تیترهای مناسب در بخش‌های مختلف متن به شکسته شدن متن به چند بخش
کمک می‌کند.

به این ترتیب مخاطب ساده‌تر می‌تواند به بخش مورد نیازش از متن دسترسی داشته باشد و در زمان صرفه‌جویی کند.

جریان‌ها را شناسایی کنید

توجه به هدف کاربر از جستجو یکی از شاخصه‌های مهم در بازاریابی محتوا به شمار می‌رود. شما می‌خواهید محتوایی که تولید می‌کنید در جست‌وجوها بالا بیاید بنابراین شناسایی بیشترین جست‌وجوهایی که جامعه هدف‌تان انجام می‌دهد این فرصت را در اختیارتان قرار می‌دهد که بر اساس نیاز مخاطب تولید محتوا کنید.

نکته‌ای که در رابطه با این موضوع باید مد نظر قرار دهید این است که جریان‌ها و موضوعات داغ در هر حوزه مدام در حال تغییر است و شما چاره‌ای ندارید به جز این که هر روز اطلاعات خود از موضوعات داغ روز به‌روزرسانی کنید.

البته شناسایی جریان‌های داغ جست‌وجو آنقدرها هم که به نظر می‌رسد کار سختی نیست؛ با نگاهی به شبکه‌های اجتماعی و رسانه‌های خبری می‌توانید تا حد زیادی از جریان‌های داغ باخبر شوید. بعلاوه، با کمک منابع آنلاینی مانند گوگل ترندز (Google Trends) می‌توانید‌ بر اساس اعداد و ارقام دقیق در جریان بیشترین جست‌وجوهایی که انجام می‌شود، قرار بگیرید.

راهکار دیگر بررسی وبلاگ یا وبگاه شرکت‌ها رقیب و رصد محتواهایی است که بارگذاری می‌کنند. البته این به معنی کپی برداری از محتواهای تولید شده در وبگاه سایر شرکت‌ها نیست بلکه بر اساس بازخورد مطالب مختلف می‌توانید درک بهتری از ذائقه مخاطب پیدا کنید و با تولید محتوای مناسب خود را از سایر رقبا متمایز کنید.

ارزش‌آفرینی کنید 

همیشه حجم بالای تولید محتوا در وبگاه به معنی بازخورد بیشتر نیست. شاید فکر کنید که با تولید تعدا مشخصی محتوا در روز، احتمال دیده شدن وبگاه‌تان بیشتر خواهد شد؛ اما بر خلاف تصور رایج تولید محتوا برای وبگاه از جمله مواردی است که در آن کیفیت بر کمیت غالب است. آیا مطلبی که نوشته‌اید به یکی از سوالات رایج پاسخ می‌دهد یا دیدگاه جدیدی در مورد مصرف محصول‌تان به مخاطب می‌دهد؟ محتواهای گیج‌کننده، غیر مرتبط و پراکنده می‌تواند پرتگاهی برای وبگاه‌تان باشد.

کافی است هنگام تولید محتوا دیدگاه و هدفتان کمک کردن و پاسخ به سوالات احتمالی مخاطبان باشد. این که بتوانید برای مشتری محتوایی تولید کنید که نیازش را برطرف کند باید اولویت اول شما در تولید محتوا باشد.

عسل اخویان طهرانی - دانش / روزنامه جام جم

برگرفته از: Forbes

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها