آمارهای روزانه وزارت بهداشت از واکسیناسیون در کشور نشان می دهد که تزریق دوز دوم واکسن کرونا به مرز ۲.۵ میلیون نفر نزدیک شده است.
کد خبر: ۱۳۲۸۸۳۵

به گزارش جام جم آنلاین، بر اساس اعلام مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت، تا کنون ۸ میلیون و ۴۷۴ هزار و ۳۳۲ نفر در کشور دوز اول واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند.

بنا بر اعلام وزارت بهداشت، دو میلیون و ۴۹۶ هزار و ۶۷۷ نفر نیز دوز دوم را تزریق کرده‌اند و مجموع واکسن‌های تزریق شده در کشور به ۱۰ میلیون و ۹۷۱ هزار و ۹ دوز رسید.

مقایسه روزانه آمار وزارت بهداشت نشان می‌دهد که در شبانه روز گذشته ۴۰۲ هزار و ۴۶۰ دوز تزریق انجام شده است که یک رکورد محسوب می‌شود.

البته وزیر بهداشت، دو هفته قبل وعده داده بود که آمار روزانه تزریق واکسن به حدود ۴۰۰ تا ۵۰۰ هزار دوز برسد که این اتفاق سرانجام روز گذشته افتاد.

این در حالی است که همزمان با عید غدیر خم، قرار است واکسیناسیون ۵ گروه جدید در کشور آغاز شود که شامل رانندگان حمل و نقل عمومی شهری، ریلی، جاده‌ای، دریایی و هوایی، زندانیان سراسر کشور، معلمین، خبرنگاران و بیماران دیابتی است که در سامانه مربوطه ثبت شده‌اند.

در عین حال وزیر بهداشت، در نامه‌ای به رؤسای دانشگاه‌های علوم پزشکی، خواستار تسریع در واکسیناسیون گروه‌های سنی جدید شده است. به طوری که در استان‌های سیستان و بلوچستان، هرمزگان، بوشهر، خراسان جنوب، خوزستان و کرمان علاوه بر استمرار واکسیناسیون گروه‌های اعلام شده قبلی جمعیت ۴۸ تا ۴۵ ساله ثبت نام و طبق نوبت‌دهی واکسینه شوند.

در بقیه استان‌ها به جز تهران جمعیت ۵۸-۵۵ ساله ثبت نام و طبق نوبت دهی تحت پوشش واکسیناسیون قرار گیرند و کماکان واکسیناسیون باقیمانده گروه‌های سنی بالاتر تداوم یابد.

در کلانشهر تهران جمعیت ۶۰ تا ۵۸ ساله ثبت‌نام و طبق نوبت دهی واکسینه شوند و در بقیه شهرستان‌های استان تهران جمعیت ۶۰ تا ۵۵ ساله ثبت‌نام و با نوبت‌دهی در سامانه تحت پوشش قرار گیرند.

افراد واجد شرایط برای تزریق واکسن حتماً در سامانه salamat.gov.ir ثبت نام و پس از دریافت پیامک نوبت دهی، به مراکز واکسیناسیون مراجعه کنند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها