عرضه کامیونت‌های شرکت تسلا به دلیل کمبود سلول‌های باتری مورد نیاز و مشکلات زنجیره تأمین با تأخیر مواجه شد.
عرضه کامیونت‌های شرکت تسلا به دلیل کمبود سلول‌های باتری مورد نیاز و مشکلات زنجیره تأمین با تأخیر مواجه شد.
کد خبر: ۱۳۲۸۸۰۷
به گزارش جام‌جم آنلاین به نقل از انگجت، امسال نیز قرار نیست کامیونت‌های تسلا باری را جابه‌جا کنند. بر اساس اعلام این شرکت خودروساز در آخرین مجمع عمومی گزارش درآمدهایش، برای بار دیگر عرضه کامیونتتا سال ۲۰۲۲ به تعویق خواهد افتاد؛ یعنی سه سال بعد از سال ۲۰۱۹ که برای اولین بار قرار بود این محصول تسلا عرضه شود و نشد!
 
سال گذشته این شرکت اعلام کرده بود که عرضه این محصول تا سال ۲۰۲۱ عقب خواهد افتاد، اما جزئیاتی از علت این موضوع که آیا به دلیل مشکلات ناشی از همه‌گیری است، بیان نشد. حالا بر اساس گزارش تِک‌کرانچ، تسلا به سهامدارانش گفته است که به خاطر مشکلات تأین سلول‌های باتری و چالش‌های جهانی زنجیره تأمین بار دیگر عرضه کامیونت‌های این شرکت با تأخیر روبه‌رو خواهد شد.
 
علاوه بر این تِک‌کرانچ در گزارش خود به رفتن یکی از مدیران ارشد تسلا به نام جروم گوئیلن چند ماه پس از این که به عنوان سرپرست بخش ماشین‌های باری تسلا انتخاب شده بود، اشاره کرده است؛ هرچند این شرکت خودروسازی صحبتی از ارتباط احتمالی میان رفتن گوئیلن از تسلا و تأخیر به وجود آمده نکرده است. گوئیلن پیش‌تر مسئولیت هدایت بخش خودران تسلا را بر عهده داشت و از ماه فروردین مدیر بخش خودرو‌های سنگین تسلا شده بود.
 
تسلا اولین بار در سال ۱۳۹۶/ ۲۰۱۷ از ساخت کامیونت برقی با توان الکتریکی بالا برای طی کردن مسافت ۸۰۰ کیلومتر و امکانات جذابی مانند فناوری پیشرفته خودران خبر داده بود. این کامیونت در سراسر ایالات متحده سفر کرده است و ظاهرا توان سفر بین کشوری با اتکا بر شبکه سوپرشارژ‌های تسلا را داشته است. ایلان ماسک، سال گذشته در ایمیلی به کارمندانش ارسال کرده بود اعلام کرده بود که این کامیونت آماده تولید انبوه است، اما به نظر می‌رسد زمانی که تمام قطعات یک خودرو به میزان کافی تأمین نشود، آماده بودن یا نبودن خودروساز فایده‌ای نخواهد داشت.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها