آخرین جلسه رسیدگی به اتهام حمید- ص برگزار شد

۱۰ دفاع آقای خواننده در برابر اتهام قتل عمد

حمید صفت برای چندمین بار در دادگاه محاكمه شد

قتل عمد ناپدری‌ام را قبول ندارم

حمید صفت، پس از شكستن حكم قصاصش در دیوان عالی كشور، دیروز برای دومین بار در دادگاه كیفری به دفاع از خود پرداخت. در پایان این جلسه قضات، رسیدگی را برای رفع ابهاماتی تجدید كردند.
کد خبر: ۱۳۲۸۷۳۶

به گزارش گروه حوادث جام جم آنلاین، حمید صفت در این پرونده متهم به قتل ناپدری خود در تاریخ 28 مرداد سال 1396 در تهران است.

او اسفند سال گذشته پس از محاكمه در دادگاه كیفری یك استان تهران، بازداشت و به قصاص محكوم شده بود. با اعتراض به این حكم، قضات دیوان‌ عالی كشور حكم را نقض كرده و این خواننده جوان دیروز دوباره محاكمه شد.

در ابتدای این جلسه وكیل اولیای دم از طرف آنها درخواست قصاص را مطرح كرد. سپس متهم در جایگاه قرار گرفت و دوباره منكر قتل عمد شد و گفت: «اتهام قتل عمد را قبول ندارم. من در آن درگیری ناپدری‌ام را فقط هل دادم و ضرباتی كه به او زدم، كشنده نبود.»

حمید كه عكس‌هایی از خود و مقتول در دست داشت، در طول دفاعیاتش به آنها اشاره می‌كرد تا اثبات كند اختلافی با مقتول نداشته است.

او در پاسخ به پرسش قضات درباره اطلاع از بیماری ناپدری‌اش گفت: «هوشنگ، انسان درون‌گرایی بود و از بیماری‌هایش چیزی به من نمی‌گفت. حتی چند روز قبل از مرگ، برای من تولد گرفت و از كیك تولدم خورد. نمی‌دانستم او از داروهای خاص استفاده می‌كند. فقط دیده بودم میزان قندش را بررسی می‌كند. حتی نمی‌دانستم هپاتیت دارد.»

رئیس دادگاه: «از اختلاف هوشنگ با مادرت خبر داشتی؟»

متهم: «اختلافات آنها مثل هر زن و شوهر دیگری بود. هوشنگ مردی تندخو بود و من هرگز درباره اختلافات‌شان، چیزی به هوشنگ نمی‌گفتم.»

رئیس دادگاه: «به صورت حرفه‌ای ورزش می‌كردید؟»

متهم: «قبل از دستگیری برای لاغری و سلامت بدنم، ورزش می‌كردم و وقتی با وثیقه آزاد شدم، ورزش بوكس را شروع كردم.»

رئیس دادگاه: «در این سال‌ها با هوشنگ و مادرت زندگی می‌كردی؟»

متهم: «مادرم 10 سال با هوشنگ زندگی كرد. پنج سال اول را پیش پدرم بودم. سه سال نزد آنها رفتم و این دو سال آخر را تنها زندگی می‌كردم.»

رئیس دادگاه: «روز درگیری وقتی خانه را ترك می‌كردید، او سرحال بود یا روی زمین افتاده بود؟»

متهم: «به اصرار دخترش خانه را ترك كردیم. او سرحال بود. ساعتی بعد فهمیدم او را به بیمارستان برده‌اند. من و مقتول رابطه خوبی داشتیم و چهار سال است که به خاطر كش و قوس‌های این پرونده در
بازداشت هستم.»

در ادامه با توجه به طرح ابهاماتی و نیاز به استعلام از پزشكی قانونی، قضات جلسه محاكمه را تجدید كردند تا پس از رفع ابهامات به آن رسیدگی شود.

گروه حوادث روزنامه جام جم

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها